در حال بارگذاری ...
یکشنبه 9 دی 1403

فهرست پرسش های متداول

ثبت سوال جدید
 
← دسته بندی
  • 57-جهت ثبت فیش های دفترچه اقساط سامانه سجاد و یا فیش های نقدی بانک ملی چه باید کرد؟
    الف: دان آموختگانی که دارای دفترهه اقساط از سامانه سجاد می باشند مکلف به ارائه اصل اسناد دفترهه های پرداختی به
    صندوق رفاه و یا نزدیک ترین دانشگاه محل زندگی خود بوده و از همان جا نیز می توانند مراال تسویه اساب خود را پیگیری
    نمایند.
    ب: درصورتیکه فی واریزی متعلق به بدهی خوابگاههای مربوط به سال های 1386و 1390و یا فی نقدی که در
    سامانه های صندوق ثبت نشده باشد با ارائه اصل فی به دانشگاههای محل تحصیل، ثبت و الصاق آن توسط دانشگاه از طریق
    درخواست کار به صندوق ارسال گردد
    سجاد
    مخاطب: معاونت دانشجویی و فرهنگی
    دسته بندی موضوع: درخواست
  • 11- چه دانشجویانی برای اخذ تک درس به مجوز شورای موارد خاص نیاز دارند؟
    دانشجویانی که آخرین ترم تحصیلی آنها در سنوات ارفاقی باشد و در آن ترم مشروط شده اند برای اخذ و ثبت نمره تک درس باید در سامانه سجاد درخواست بدهند.
    تک درس
    مخاطب: معاونت دانشجویی و فرهنگی
    دسته بندی موضوع: درخواست
  • 10- مراحل ثبت نام و درخواست کمیسیون موارد خاص در سامانه سجاد چگونه است؟
     مراجعه به سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) به آدرس portal.saorg.ir
     کلیک بر لینک ثبت نام و وارد کردن اطلاعات اولیه و تعیین رمز عبور.
     کلیک بر لینک ورود در صفحه اصلی سامانه
     وارد کردن اطلاعات هویتی و تحصیلی و بارگزاری مدارک تا مرحله آخر
     در بخش خدمات بر گزینه امور دانشجویان داخل و ثبت درخواست بررسی در کمیسیون موارد خاص کلیک کند.
     وارد کردن شماره همراه و آدرس و تعیین نوع درخواست و بارگزاری مدارک خاص
     دریافت کد پیگیری
  • 9- آیا در هنگام ثبت در خواست کمیسیون موارد خاص در سامانه سجاد باید فیش واریز کرد؟
    خیر در هنگام ثبت درخواست، نیازی به پرداخت پول و یا بارگزاری فیش واریزی نیست. اما اگر پرونده دانشجو نیازمند رای شورای موارد خاص استان باشد، بعد از بررسی در دانشگاه محل تحصیل پرونده به استان ارجاع می‌یابد. در این مرحله، دانشجو باید به سامانه سجاد مراجعه کند و با کلیک بر روی کد پیگیری مبلغ 13000 تومان را از طریق درگاه الکترونیک به حساب پشتیبانی سامانه واریز کند تا کارشناس استان بتواند پرونده را رؤیت کند و آن را در شورای موارد خاص استان مطرح نماید. برای دانشجویانی که شرایط پرونده به گونه‌ای است که باید در سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای مورد بررسی قرار گیرد مانند درخواست افزایش سنوات ترم 7، دانشجو بعد از بررسی پرونده در استان مجدد باید به سامانه سجاد مراجعه کند و مبلغ 25000 تومان را پرداخت کند. بعد از هر مرحله بررسی پرونده در دانشگاه به همان شماره موبایلی که دانشجو در هنگام ثبت نام در سجاد اعلام نموده، پیامک ارسال می‌شود و دانشجو در جریان بررسی پرونده خود قرار می‌گیرد.
  • منظور از مستندات خاص به هنگام ثبت درخواست در سامانه سجاد چیست؟
    امتیاز و تخفیفی که برای افزایش سنوات و یا ادامه تحصیل در کمیسیون موارد خاص داده می‌شود تنها شامل دانشجویانی می‌شود که واقعاً شرایط خاص و مشکل و گرفتاری مستندی داشته‌اند. این شرایط خاص می‌تواند مواردی مانند گواهی پزشکی و بستری در بیمارستان، ازدواج، طلاق، اشتغال به کار، درگیری و مشکلات مالی و خانوادگی و غیره باشد. الزامی است دانشجو تصویر مستند مربوطه با به صورت فایل jpg در بخش مستندات خاص کمیسیون موارد خاص بارگزاری کند تا صحت و سقم آن توسط کارشناس کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.
  • 7- چگونه و تا چه زمانی امکان تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان پسر وجود دارد؟
    دانشجویانی که به هر دلیل سنوات تحصیلی مجاز آنها به پایان رسیده است اما فارغ التحصیل نشده‌اند لازم است قبل از اتمام اعتبار معافیت تحصیلی نسبت به ثبت درخواست افزایش سنوات به دانشگاه از طریق سامانه سجاد اقدام نمایند. تنها در صورت رأی موافقت شورای موارد خاص با ادامه تحصیل و افزایش سنوات، دانشجو می‌تواند ظرف مدت یحداکثر دو ماه از پایان تاریخ معافیت تحصیلی با همراه داشتن رأی دانشگاه و یک برگ معرفی نامه به یک دفتر پلیس 10+ در شهر دانشگاه محل تحصیل مراجعه کند و معافیت خود را تا پایان آن ترم تمدید نماید.
    تمدید معافیت
    مخاطب: معاونت دانشجویی و فرهنگی
    دسته بندی موضوع: درخواست
  • چه مدارک برای ثبت درخواست در سامانه سجاد لازم است؟
    عکس پرسنلی، تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه، کارنامه کلی (ریز نمرات) و برای دانشجویان پسر کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دایم و یا برگه معافیت تحصیلی
    مدارک درخواست
    مخاطب: معاونت دانشجویی و فرهنگی
    دسته بندی موضوع: درخواست
  • 3- درخواست ادامه تحصیل و یا افزایش سنوات چه زمانی، از چه طریقی و به کدام واحد باید ارائه شود؟
    این درخواست ها باید قبل از شروع انتخاب واحد در هر نیمسال از طریق سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) ارائه شود. این درخواست توسط کارشناس آموزش و کارشناس کمیسیون موارد خاص در اداره امور دانشجویی بررسی می‌شود. تنها در صورتیکه این درخواست قبل از حذف و اضافه بررسی شود و رأی موافقت با ادامه تحصیل برای آن صادر گردد، دانشجو مجاز به انتخاب واحد در آن نیمسال تحصیلی خواهد بود. در غیر این صورت، عواقب مربوط به تأخیر در ثبت درخواست تنها و تنها متوجه شخص دانشجو خواهد بود.

موضوعات برگزیده

وام شهریه صندوق سنوات پیغام کرونا بدهی ثبت نام پورتال سجاد کارآموزی پرداخت انتخاب واحد پیامک سنوات مجاز ازدواج ضامن بورسیه کلمه عبور بازپرداخت رمز ادامه تحصیل قسط وجه پرداختی واریزی اشتباه اقساط موبایل بانک صندوق رفاه دانشجویان روزانه مهلت اعتبار تمدید معافیت درخواست ثبت درخواست کمیسیون سامانه سجاد مراحل کمیسیون موارد خاص تک درس معافیت نمره کارآموزی دفاع از پروژه ورود مدارک امتحان در حال تحصیل عدم همخوانی غیبت فراموش