در حال بارگذاری ...
چهارشنبه 12 دی 1403

فهرست پرسش های متداول

ثبت سوال جدید
 
← دسته بندی
  • 59-در صورتیکه در طرح های بخشودگی صندوق رفاه دانشجویان شرکت نموده ام و مبلغ جریمه از پرونده
    ام کسر نشده است چه باید کرد؟
    پیگیری از طریق دانشگاه محل تحصیل جهت ارسال درخواست کار به صندوق رفاه دانشجویان
    صندوق رفاه
    مخاطب: معاونت دانشجویی و فرهنگی
    دسته بندی موضوع: درخواست
  • 58-در صورتی که از طریق عابر بانک و موبایل بانک پرداخت کرده ام اما ثبت نشده است تکلیف چیست؟
    دریافت و ارائه گزارش بانکی (گزارش مربوط به گردش 72ساعته اساب از لحظه پرداخت که متعلق به شخص
    دانشجو می باشد ) به دانشگاه و انعکاس آن از طریق درخواست کار به صندوق ظرف 48ساعت پاسخگویی می گردد.
    موبایل بانک
    مخاطب: معاونت دانشجویی و فرهنگی
    دسته بندی موضوع: درخواست
  • 57-جهت ثبت فیش های دفترچه اقساط سامانه سجاد و یا فیش های نقدی بانک ملی چه باید کرد؟
    الف: دان آموختگانی که دارای دفترهه اقساط از سامانه سجاد می باشند مکلف به ارائه اصل اسناد دفترهه های پرداختی به
    صندوق رفاه و یا نزدیک ترین دانشگاه محل زندگی خود بوده و از همان جا نیز می توانند مراال تسویه اساب خود را پیگیری
    نمایند.
    ب: درصورتیکه فی واریزی متعلق به بدهی خوابگاههای مربوط به سال های 1386و 1390و یا فی نقدی که در
    سامانه های صندوق ثبت نشده باشد با ارائه اصل فی به دانشگاههای محل تحصیل، ثبت و الصاق آن توسط دانشگاه از طریق
    درخواست کار به صندوق ارسال گردد
    سجاد
    مخاطب: معاونت دانشجویی و فرهنگی
    دسته بندی موضوع: درخواست
  • 55-وقتی که مبلغ به صورت اشتباه واریز کرده ام و به صندوق رفاه دانشجویان بدهکار نمی باشم تکلیف
    چیست؟
    ارائه درخواست کتبی (معرفی شماره اساب و شماره شبا به انضمام تصویر کارت ملی و صورتحساب گردش 72ساعته
    به نام شخص )
    اشتباه
    مخاطب: معاونت دانشجویی و فرهنگی
    دسته بندی موضوع: درخواست
  • 54-نحوه استرداد مبلغ اضافه واریزی چگونه است؟
    الف: درخواست تسویه اساب از طریق دانشگاه
    ب: ارائه درخواست استرداد از طریق دانشگاه در قالب درخواست کار و یا مستقصً از طریق شخص (که شامل ارائه
    شماره اساب و شبای اساب شخص باشد)
    واریزی
    مخاطب: معاونت دانشجویی و فرهنگی
    دسته بندی موضوع: درخواست
  • 53-در صورتی که وجه پرداختی از حساب کسر شده اما به پرونده انتقال نیافته است چه باید کرد؟
    اگر پ از کسر مبلغ از اساب به مدت 72ساعت وجه پرداختی به اساب دان آموخته بازنگردد، می بایست پ از
    دریافت صورتحساب(گردش 72ساعته اساب از لحظه پرداخت) و اعصم درگاه پرداخت از طریق ارائه مدارک به دانشگاه محل
    تحصیل و تنظیم درخواست کار به صندوق منعک گردد
    وجه پرداختی
    مخاطب: معاونت دانشجویی و فرهنگی
    دسته بندی موضوع: درخواست
  • 50-فرآیند پرداخت بدهی و درخواست تسویه حساب چگونه است؟
    پ از واریز اقساط دفترهه و یا واریز کل بدهی می توانید از قسهمت پورتهال دانشهجویی، بخه تسهویه اسهاب یها
    درخواست تسویه را انتخاب و شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید سپ به تناسب مقطع تحصیلی با اداره رفاه دانشهگاه محهل
    تحصیل خود جهت تأیید نهایی تماس بگیرید
    پرداخت
    مخاطب: معاونت دانشجویی و فرهنگی
    دسته بندی موضوع: درخواست
  • 46-نحوه ارتباط با کارشناسان اداره پرداخت وام چگونه است؟
    1)تماس با شماره تلفن گویای 021-89376000داخلی 2
    2 )ثبت درخواست از طریق سایت صندوق، بخش ارتباطات با مسئولین و کارشناسان
    وام
    مخاطب: معاونت دانشجویی و فرهنگی
    دسته بندی موضوع: درخواست
  • 42-برای دانشجویانی که به علت شیوع کرونا درترم پیش، حذف ترم نموده اند امکان ثبت وام میسر نیست، مشکل
    چیست؟
    اگر حذف ترم در کارنامه آموزشی دانشجو بدون احتساب در سنوات ثبت شده باشد و دانشجو نیز وامی درآن نیمسال
    دریافت نکرده باشد، با ارسال درخواست کار توسط کارشناس اداره رفاه دانشگاه، ترم تحصیلی دانشجو توسط کارشناس صندوق
    حذف می گردد
    کرونا
    مخاطب: معاونت دانشجویی و فرهنگی
    دسته بندی موضوع: درخواست
  • 35-آیا به دانشجویان پردیس و الکترونیکی ( مجازی ) وام شهریه تعلق می گیرد؟
    به دانشجویان دوره های پردیس و الکترونیکی (مجازی) با اعلام درخواست کتبی دانشگاه و موافقت صندوق در صورت
    وجود اعتبار مازاد از محل اعتبار تخصیصی به دانشگاه پس از بهره مندی متقاضیان واجد شرایط، در اولویت بعدی وام شهریه
    تعلق می گیرد
    وام
    مخاطب: معاونت دانشجویی و فرهنگی
    دسته بندی موضوع: درخواست
  • 33-پس از ثبت درخواست وام توسط دانشجو در پورتال، در کدام قسمت سامانه جامع صندوق (فاز )2باید وام
    دانشجو را تایید کرد؟
    در سامانه جامع صندوق (فاز ،)2در قسمت اطلاعات وام، لیست درخواست وام، نام دانشگاه خود و نوع وام را
    انتخاب و درخواست دانشجو را تایید نمایید
    وام
    مخاطب: معاونت دانشجویی و فرهنگی
    دسته بندی موضوع: درخواست
  • 25- دانشجو در سامانه جامع صندوق (فاز )2دارای دو پرونده می باشد. لطفاً راهنمایی بفرمایید؟
    باید ابتدا برای اداره بازپرداخت وام جهت درحال تحصیل نمودن هر دو پرونده درخواست کار ارسال گردد و پس از
    انجام آن برای کارشناس اداره پرداخت وام جهت ادغام پرونده ها، درخواست کار بفرستد
    صندوق
    مخاطب: معاونت دانشجویی و فرهنگی
    دسته بندی موضوع: درخواست
  • 24- دفترخانه و شماره حساب بانک مورد نظر در سامانه جامع صندوق (فاز )2ثبت نگردیده است . لطفا راهنمایی
    فرمایید؟
    در خصوص دفترخانه باید از طریق درخواست کار نام دفترخانه، حوزه ثبتی، کد دفترخانه، نام سردفتر، آدرس کامل
    و تلفن را به طور کامل ارسال تا توسط کارشناس صندوق در سیستم ثبت گردد.
    درخصوص شماره حساب بانک نیز طی نامه ای رسمی شماره حساب، شماره شبا و کد شعبه را از طریق اتوماسیون اداری و
    یا پست برای صندوق ارسال تا توسط کارشناس صندوق در سیستم ثبت گردد
    صندوق
    مخاطب: معاونت دانشجویی و فرهنگی
    دسته بندی موضوع: درخواست
  • 23-در صورت مغایرت اطلاعات تحصیلی و شناسنامه ای در سامانه جامع صندوق (فاز )2چه اقدامی باید صورت
    پذیرد؟
    کارشناس اداره رفاه دانشگاه می بایست اطلاعات صحیح دانشجو را همراه با الصاق مستندات آن در پرونده وی در بخش
    درخواست کار قرار داده و با انتخاب واحد کنترل مشخصات تحصیلی و یا مشخصات هویتی نوع درخواست را ثبت نهایی نماید
    تا برای کارشناس صندوق ارسال گردد
    صندوق
    مخاطب: معاونت دانشجویی و فرهنگی
    دسته بندی موضوع: درخواست
  • 21- در هنگام ثبت وام در پورتال توسط دانشجو، پیغام ثبت وام برای دانشجویان شاغل امکان پذیر نیست می دهد.
    لطفا راهنمایی نمایید؟
    مطابق آیین نامه و قانون صندوق رفاه، اعطای وام به جز وام شهریه به دانشجویان شاغل ممنوع می باشد مگر اینکه
    دانشجو نامه استعلام از بیمه خود مبنی بر عدم اشتغال یا زنان خانه دار یا خویش فرما بودن را تهیه و توسط کارشناس اداره
    رفاه دانشگاه از طریق درخواست کار، قسمت کنترل مشخصات تحصیلی، در بخش درخواست وضعیت اشتغال ارسال نماید تا
    توسط کارشناس صندوق مورد بررسی قرار گیرد
    پیغام
    مخاطب: معاونت دانشجویی و فرهنگی
    دسته بندی موضوع: درخواست
  • 13- در چه صورت اجازه دفاع از پروژه و کارآموزی به دانشجو داده نمی‌شود؟
    در صورتیکه دانشجو بعد از مهلت قانونی تعیین شده قصد دفاع از پروژه یا کارآموزی را داشته باشد به دلیل پایان مهلت مقرر امکان ثبت نمره در آن نیمسال وجود ندارد. در این مواقع نمره پروژه و کارآموزی در آن ترم، صفر قرار داده می‌شود و دانشجو باید ابتدا درخواست افزایش سنوات نماید. در صورت موافقت شورای موارد خاص و عدم مشکل نظام وظیفه، اجازه‌ی انتخاب واحد و ثبت نمره داده می‌شود.
  • 11- چه دانشجویانی برای اخذ تک درس به مجوز شورای موارد خاص نیاز دارند؟
    دانشجویانی که آخرین ترم تحصیلی آنها در سنوات ارفاقی باشد و در آن ترم مشروط شده اند برای اخذ و ثبت نمره تک درس باید در سامانه سجاد درخواست بدهند.
    تک درس
    مخاطب: معاونت دانشجویی و فرهنگی
    دسته بندی موضوع: درخواست
  • 10- مراحل ثبت نام و درخواست کمیسیون موارد خاص در سامانه سجاد چگونه است؟
     مراجعه به سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) به آدرس portal.saorg.ir
     کلیک بر لینک ثبت نام و وارد کردن اطلاعات اولیه و تعیین رمز عبور.
     کلیک بر لینک ورود در صفحه اصلی سامانه
     وارد کردن اطلاعات هویتی و تحصیلی و بارگزاری مدارک تا مرحله آخر
     در بخش خدمات بر گزینه امور دانشجویان داخل و ثبت درخواست بررسی در کمیسیون موارد خاص کلیک کند.
     وارد کردن شماره همراه و آدرس و تعیین نوع درخواست و بارگزاری مدارک خاص
     دریافت کد پیگیری
  • 9- آیا در هنگام ثبت در خواست کمیسیون موارد خاص در سامانه سجاد باید فیش واریز کرد؟
    خیر در هنگام ثبت درخواست، نیازی به پرداخت پول و یا بارگزاری فیش واریزی نیست. اما اگر پرونده دانشجو نیازمند رای شورای موارد خاص استان باشد، بعد از بررسی در دانشگاه محل تحصیل پرونده به استان ارجاع می‌یابد. در این مرحله، دانشجو باید به سامانه سجاد مراجعه کند و با کلیک بر روی کد پیگیری مبلغ 13000 تومان را از طریق درگاه الکترونیک به حساب پشتیبانی سامانه واریز کند تا کارشناس استان بتواند پرونده را رؤیت کند و آن را در شورای موارد خاص استان مطرح نماید. برای دانشجویانی که شرایط پرونده به گونه‌ای است که باید در سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای مورد بررسی قرار گیرد مانند درخواست افزایش سنوات ترم 7، دانشجو بعد از بررسی پرونده در استان مجدد باید به سامانه سجاد مراجعه کند و مبلغ 25000 تومان را پرداخت کند. بعد از هر مرحله بررسی پرونده در دانشگاه به همان شماره موبایلی که دانشجو در هنگام ثبت نام در سجاد اعلام نموده، پیامک ارسال می‌شود و دانشجو در جریان بررسی پرونده خود قرار می‌گیرد.
  • منظور از مستندات خاص به هنگام ثبت درخواست در سامانه سجاد چیست؟
    امتیاز و تخفیفی که برای افزایش سنوات و یا ادامه تحصیل در کمیسیون موارد خاص داده می‌شود تنها شامل دانشجویانی می‌شود که واقعاً شرایط خاص و مشکل و گرفتاری مستندی داشته‌اند. این شرایط خاص می‌تواند مواردی مانند گواهی پزشکی و بستری در بیمارستان، ازدواج، طلاق، اشتغال به کار، درگیری و مشکلات مالی و خانوادگی و غیره باشد. الزامی است دانشجو تصویر مستند مربوطه با به صورت فایل jpg در بخش مستندات خاص کمیسیون موارد خاص بارگزاری کند تا صحت و سقم آن توسط کارشناس کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.
  • 7- چگونه و تا چه زمانی امکان تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان پسر وجود دارد؟
    دانشجویانی که به هر دلیل سنوات تحصیلی مجاز آنها به پایان رسیده است اما فارغ التحصیل نشده‌اند لازم است قبل از اتمام اعتبار معافیت تحصیلی نسبت به ثبت درخواست افزایش سنوات به دانشگاه از طریق سامانه سجاد اقدام نمایند. تنها در صورت رأی موافقت شورای موارد خاص با ادامه تحصیل و افزایش سنوات، دانشجو می‌تواند ظرف مدت یحداکثر دو ماه از پایان تاریخ معافیت تحصیلی با همراه داشتن رأی دانشگاه و یک برگ معرفی نامه به یک دفتر پلیس 10+ در شهر دانشگاه محل تحصیل مراجعه کند و معافیت خود را تا پایان آن ترم تمدید نماید.
    تمدید معافیت
    مخاطب: معاونت دانشجویی و فرهنگی
    دسته بندی موضوع: درخواست
  • چه مدارک برای ثبت درخواست در سامانه سجاد لازم است؟
    عکس پرسنلی، تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه، کارنامه کلی (ریز نمرات) و برای دانشجویان پسر کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دایم و یا برگه معافیت تحصیلی
    مدارک درخواست
    مخاطب: معاونت دانشجویی و فرهنگی
    دسته بندی موضوع: درخواست
  • دانشجویی که برای غیبت در کلاس یا غیبت در جلسه امتحان دلایل موجهی مانند بیماری و بستری در بیمارستان دارد چه اقداماتی را برای موجه نمودن غیبیت خود باید انجام دهد؟
    این دانشجو باید درخواست و مستندات خود برای موجه نمودن غیبت را بعد از امتحانات و قبل از شروع نیمسال بعد با مراجعه حضوری و یا از طریق سامانه میز خدمت دانشگاه فنی و حرفه ای به اداره آموزش دانشگاه تحویل دهند و روند بررسی آن را پیگیری نمایند.
    غیبت امتحان
    مخاطب: معاونت دانشجویی و فرهنگی
    دسته بندی موضوع: درخواست
  • 3- درخواست ادامه تحصیل و یا افزایش سنوات چه زمانی، از چه طریقی و به کدام واحد باید ارائه شود؟
    این درخواست ها باید قبل از شروع انتخاب واحد در هر نیمسال از طریق سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) ارائه شود. این درخواست توسط کارشناس آموزش و کارشناس کمیسیون موارد خاص در اداره امور دانشجویی بررسی می‌شود. تنها در صورتیکه این درخواست قبل از حذف و اضافه بررسی شود و رأی موافقت با ادامه تحصیل برای آن صادر گردد، دانشجو مجاز به انتخاب واحد در آن نیمسال تحصیلی خواهد بود. در غیر این صورت، عواقب مربوط به تأخیر در ثبت درخواست تنها و تنها متوجه شخص دانشجو خواهد بود.

موضوعات برگزیده

وام شهریه صندوق سنوات پیغام کرونا بدهی ثبت نام پورتال سجاد کارآموزی پرداخت انتخاب واحد پیامک سنوات مجاز ازدواج ضامن بورسیه کلمه عبور بازپرداخت رمز ادامه تحصیل قسط وجه پرداختی واریزی اشتباه اقساط موبایل بانک صندوق رفاه دانشجویان روزانه مهلت اعتبار تمدید معافیت درخواست ثبت درخواست کمیسیون سامانه سجاد مراحل کمیسیون موارد خاص تک درس معافیت نمره کارآموزی دفاع از پروژه ورود مدارک امتحان در حال تحصیل عدم همخوانی غیبت فراموش
۱ ۲ »
۲۴ از ۲۶ نتیجه
۱ از ۲ صفحه
نتایج در هر صفحه: ۱۲۲۴۳۶۴۸۶۰