در حال بارگذاری ...
چهارشنبه 12 دی 1403

فهرست پرسش های متداول

ثبت سوال جدید
 
← دسته بندی
  • 24- دفترخانه و شماره حساب بانک مورد نظر در سامانه جامع صندوق (فاز )2ثبت نگردیده است . لطفا راهنمایی
    فرمایید؟
    در خصوص دفترخانه باید از طریق درخواست کار نام دفترخانه، حوزه ثبتی، کد دفترخانه، نام سردفتر، آدرس کامل
    و تلفن را به طور کامل ارسال تا توسط کارشناس صندوق در سیستم ثبت گردد.
    درخصوص شماره حساب بانک نیز طی نامه ای رسمی شماره حساب، شماره شبا و کد شعبه را از طریق اتوماسیون اداری و
    یا پست برای صندوق ارسال تا توسط کارشناس صندوق در سیستم ثبت گردد
    صندوق
    مخاطب: معاونت دانشجویی و فرهنگی
    دسته بندی موضوع: درخواست
  • 23-در صورت مغایرت اطلاعات تحصیلی و شناسنامه ای در سامانه جامع صندوق (فاز )2چه اقدامی باید صورت
    پذیرد؟
    کارشناس اداره رفاه دانشگاه می بایست اطلاعات صحیح دانشجو را همراه با الصاق مستندات آن در پرونده وی در بخش
    درخواست کار قرار داده و با انتخاب واحد کنترل مشخصات تحصیلی و یا مشخصات هویتی نوع درخواست را ثبت نهایی نماید
    تا برای کارشناس صندوق ارسال گردد
    صندوق
    مخاطب: معاونت دانشجویی و فرهنگی
    دسته بندی موضوع: درخواست
  • 21- در هنگام ثبت وام در پورتال توسط دانشجو، پیغام ثبت وام برای دانشجویان شاغل امکان پذیر نیست می دهد.
    لطفا راهنمایی نمایید؟
    مطابق آیین نامه و قانون صندوق رفاه، اعطای وام به جز وام شهریه به دانشجویان شاغل ممنوع می باشد مگر اینکه
    دانشجو نامه استعلام از بیمه خود مبنی بر عدم اشتغال یا زنان خانه دار یا خویش فرما بودن را تهیه و توسط کارشناس اداره
    رفاه دانشگاه از طریق درخواست کار، قسمت کنترل مشخصات تحصیلی، در بخش درخواست وضعیت اشتغال ارسال نماید تا
    توسط کارشناس صندوق مورد بررسی قرار گیرد
    پیغام
    مخاطب: معاونت دانشجویی و فرهنگی
    دسته بندی موضوع: درخواست
  • 13- در چه صورت اجازه دفاع از پروژه و کارآموزی به دانشجو داده نمی‌شود؟
    در صورتیکه دانشجو بعد از مهلت قانونی تعیین شده قصد دفاع از پروژه یا کارآموزی را داشته باشد به دلیل پایان مهلت مقرر امکان ثبت نمره در آن نیمسال وجود ندارد. در این مواقع نمره پروژه و کارآموزی در آن ترم، صفر قرار داده می‌شود و دانشجو باید ابتدا درخواست افزایش سنوات نماید. در صورت موافقت شورای موارد خاص و عدم مشکل نظام وظیفه، اجازه‌ی انتخاب واحد و ثبت نمره داده می‌شود.
  • 11- چه دانشجویانی برای اخذ تک درس به مجوز شورای موارد خاص نیاز دارند؟
    دانشجویانی که آخرین ترم تحصیلی آنها در سنوات ارفاقی باشد و در آن ترم مشروط شده اند برای اخذ و ثبت نمره تک درس باید در سامانه سجاد درخواست بدهند.
    تک درس
    مخاطب: معاونت دانشجویی و فرهنگی
    دسته بندی موضوع: درخواست
  • 10- مراحل ثبت نام و درخواست کمیسیون موارد خاص در سامانه سجاد چگونه است؟
     مراجعه به سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) به آدرس portal.saorg.ir
     کلیک بر لینک ثبت نام و وارد کردن اطلاعات اولیه و تعیین رمز عبور.
     کلیک بر لینک ورود در صفحه اصلی سامانه
     وارد کردن اطلاعات هویتی و تحصیلی و بارگزاری مدارک تا مرحله آخر
     در بخش خدمات بر گزینه امور دانشجویان داخل و ثبت درخواست بررسی در کمیسیون موارد خاص کلیک کند.
     وارد کردن شماره همراه و آدرس و تعیین نوع درخواست و بارگزاری مدارک خاص
     دریافت کد پیگیری
  • 9- آیا در هنگام ثبت در خواست کمیسیون موارد خاص در سامانه سجاد باید فیش واریز کرد؟
    خیر در هنگام ثبت درخواست، نیازی به پرداخت پول و یا بارگزاری فیش واریزی نیست. اما اگر پرونده دانشجو نیازمند رای شورای موارد خاص استان باشد، بعد از بررسی در دانشگاه محل تحصیل پرونده به استان ارجاع می‌یابد. در این مرحله، دانشجو باید به سامانه سجاد مراجعه کند و با کلیک بر روی کد پیگیری مبلغ 13000 تومان را از طریق درگاه الکترونیک به حساب پشتیبانی سامانه واریز کند تا کارشناس استان بتواند پرونده را رؤیت کند و آن را در شورای موارد خاص استان مطرح نماید. برای دانشجویانی که شرایط پرونده به گونه‌ای است که باید در سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای مورد بررسی قرار گیرد مانند درخواست افزایش سنوات ترم 7، دانشجو بعد از بررسی پرونده در استان مجدد باید به سامانه سجاد مراجعه کند و مبلغ 25000 تومان را پرداخت کند. بعد از هر مرحله بررسی پرونده در دانشگاه به همان شماره موبایلی که دانشجو در هنگام ثبت نام در سجاد اعلام نموده، پیامک ارسال می‌شود و دانشجو در جریان بررسی پرونده خود قرار می‌گیرد.
  • منظور از مستندات خاص به هنگام ثبت درخواست در سامانه سجاد چیست؟
    امتیاز و تخفیفی که برای افزایش سنوات و یا ادامه تحصیل در کمیسیون موارد خاص داده می‌شود تنها شامل دانشجویانی می‌شود که واقعاً شرایط خاص و مشکل و گرفتاری مستندی داشته‌اند. این شرایط خاص می‌تواند مواردی مانند گواهی پزشکی و بستری در بیمارستان، ازدواج، طلاق، اشتغال به کار، درگیری و مشکلات مالی و خانوادگی و غیره باشد. الزامی است دانشجو تصویر مستند مربوطه با به صورت فایل jpg در بخش مستندات خاص کمیسیون موارد خاص بارگزاری کند تا صحت و سقم آن توسط کارشناس کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.
  • 7- چگونه و تا چه زمانی امکان تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان پسر وجود دارد؟
    دانشجویانی که به هر دلیل سنوات تحصیلی مجاز آنها به پایان رسیده است اما فارغ التحصیل نشده‌اند لازم است قبل از اتمام اعتبار معافیت تحصیلی نسبت به ثبت درخواست افزایش سنوات به دانشگاه از طریق سامانه سجاد اقدام نمایند. تنها در صورت رأی موافقت شورای موارد خاص با ادامه تحصیل و افزایش سنوات، دانشجو می‌تواند ظرف مدت یحداکثر دو ماه از پایان تاریخ معافیت تحصیلی با همراه داشتن رأی دانشگاه و یک برگ معرفی نامه به یک دفتر پلیس 10+ در شهر دانشگاه محل تحصیل مراجعه کند و معافیت خود را تا پایان آن ترم تمدید نماید.
    تمدید معافیت
    مخاطب: معاونت دانشجویی و فرهنگی
    دسته بندی موضوع: درخواست
  • چه مدارک برای ثبت درخواست در سامانه سجاد لازم است؟
    عکس پرسنلی، تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه، کارنامه کلی (ریز نمرات) و برای دانشجویان پسر کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دایم و یا برگه معافیت تحصیلی
    مدارک درخواست
    مخاطب: معاونت دانشجویی و فرهنگی
    دسته بندی موضوع: درخواست
  • دانشجویی که برای غیبت در کلاس یا غیبت در جلسه امتحان دلایل موجهی مانند بیماری و بستری در بیمارستان دارد چه اقداماتی را برای موجه نمودن غیبیت خود باید انجام دهد؟
    این دانشجو باید درخواست و مستندات خود برای موجه نمودن غیبت را بعد از امتحانات و قبل از شروع نیمسال بعد با مراجعه حضوری و یا از طریق سامانه میز خدمت دانشگاه فنی و حرفه ای به اداره آموزش دانشگاه تحویل دهند و روند بررسی آن را پیگیری نمایند.
    غیبت امتحان
    مخاطب: معاونت دانشجویی و فرهنگی
    دسته بندی موضوع: درخواست
  • 3- درخواست ادامه تحصیل و یا افزایش سنوات چه زمانی، از چه طریقی و به کدام واحد باید ارائه شود؟
    این درخواست ها باید قبل از شروع انتخاب واحد در هر نیمسال از طریق سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) ارائه شود. این درخواست توسط کارشناس آموزش و کارشناس کمیسیون موارد خاص در اداره امور دانشجویی بررسی می‌شود. تنها در صورتیکه این درخواست قبل از حذف و اضافه بررسی شود و رأی موافقت با ادامه تحصیل برای آن صادر گردد، دانشجو مجاز به انتخاب واحد در آن نیمسال تحصیلی خواهد بود. در غیر این صورت، عواقب مربوط به تأخیر در ثبت درخواست تنها و تنها متوجه شخص دانشجو خواهد بود.

موضوعات برگزیده

وام شهریه صندوق سنوات پیغام کرونا بدهی ثبت نام پورتال سجاد کارآموزی پرداخت انتخاب واحد پیامک سنوات مجاز ازدواج ضامن بورسیه کلمه عبور بازپرداخت رمز ادامه تحصیل قسط وجه پرداختی واریزی اشتباه اقساط موبایل بانک صندوق رفاه دانشجویان روزانه مهلت اعتبار تمدید معافیت درخواست ثبت درخواست کمیسیون سامانه سجاد مراحل کمیسیون موارد خاص تک درس معافیت نمره کارآموزی دفاع از پروژه ورود مدارک امتحان در حال تحصیل عدم همخوانی غیبت فراموش
« ۱  ۲ ۳ »
۱۲ از ۲۶ نتیجه
۲ از ۳ صفحه
نتایج در هر صفحه: ۱۲۲۴۳۶۴۸۶۰