-
-
خیر-دانشجویان روزانه در صورت مهمان شدن می توانند تا 5 ترم رایگان تحصیل کنند.ولی دانشجوی روزانه در صورت مهمانی در ترم تابستان شهریه پرداز می شود.
-
خیر-زیرا در هر صورت شامل شهریه می شود.
-
بله-حتی درس کارآموزی هم شامل شهریه می شود
-
الف:ترم تابستان ب: اخذ درس زیر 6 واحد
-
الف:کلیه دانشجویان شبانه
ب:دانشجویان روزانه بعد از 5 ترم (از شروع ترم شش تحصیلی)
ج:دانشجویان روزانه و مهمان بعد از 4 ترم تحصیلی و یک ترم مرخصی با احتساب در سنوات
-
پیگیری از طریق دانشگاه محل تحصیل جهت ارسال درخواست کار به صندوق رفاه دانشجویان
-
دریافت و ارائه گزارش بانکی (گزارش مربوط به گردش 72ساعته اساب از لحظه پرداخت که متعلق به شخص
دانشجو می باشد ) به دانشگاه و انعکاس آن از طریق درخواست کار به صندوق ظرف 48ساعت پاسخگویی می گردد.
-
الف: دان آموختگانی که دارای دفترهه اقساط از سامانه سجاد می باشند مکلف به ارائه اصل اسناد دفترهه های پرداختی به
صندوق رفاه و یا نزدیک ترین دانشگاه محل زندگی خود بوده و از همان جا نیز می توانند مراال تسویه اساب خود را پیگیری
نمایند.
ب: درصورتیکه فی واریزی متعلق به بدهی خوابگاههای مربوط به سال های 1386و 1390و یا فی نقدی که در
سامانه های صندوق ثبت نشده باشد با ارائه اصل فی به دانشگاههای محل تحصیل، ثبت و الصاق آن توسط دانشگاه از طریق
درخواست کار به صندوق ارسال گردد
-
درصورتیکه دان آموخته بدهی های دیگری داشته باشد مبلغ واریز شده از مانده بدهی های دیگر دانشجو کسر می گردد و در غیر اینصورت پ از صدور تسویه اساب مبلغ ایافه واریزی از طریق صندوق قابل برگشت می باشد (طبق بند.
-
ارائه درخواست کتبی (معرفی شماره اساب و شماره شبا به انضمام تصویر کارت ملی و صورتحساب گردش 72ساعته
به نام شخص )
-
الف: درخواست تسویه اساب از طریق دانشگاه
ب: ارائه درخواست استرداد از طریق دانشگاه در قالب درخواست کار و یا مستقصً از طریق شخص (که شامل ارائه
شماره اساب و شبای اساب شخص باشد)
-
اگر پ از کسر مبلغ از اساب به مدت 72ساعت وجه پرداختی به اساب دان آموخته بازنگردد، می بایست پ از
دریافت صورتحساب(گردش 72ساعته اساب از لحظه پرداخت) و اعصم درگاه پرداخت از طریق ارائه مدارک به دانشگاه محل
تحصیل و تنظیم درخواست کار به صندوق منعک گردد
-
با بررسی پرونده توسط کارشناس و کلیک بر روی گزینه محاسبه مجدد، بدهی معوقه و جریمه دیرکرد به روز رسانی شهده و
نمای داده می شود
-
این مورد به طور معمول توسط کارشناسان بررسی شده و ادالامکان رفع اشکال می شهود. در غیهر ایهن صهورت
مراتب به اداره فن آوری اطصعات ارجاع و نتیجه آن به متقایی اعصم می گردد
-
پ از واریز اقساط دفترهه و یا واریز کل بدهی می توانید از قسهمت پورتهال دانشهجویی، بخه تسهویه اسهاب یها
درخواست تسویه را انتخاب و شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید سپ به تناسب مقطع تحصیلی با اداره رفاه دانشهگاه محهل
تحصیل خود جهت تأیید نهایی تماس بگیرید
-
در صورت اشکال یا قطعی در درگاه بانک تا رفع اشکال صبر کنید. در غیر این صورت از کارت بانکی دیگری استفاده کنید
-
در صورت فارغ التحصیلی در یک مقطع با ورود به پورتال با انتخاب گزینهه پرداختهیهها و پرداخهت دفترههه و سهپ
انتخاب زمان واریز میتوانید بدهی خود را پرداخت نمایید و در صورت هند مقطعی بودن با اسهتفاده از گزینهه خصصهه ویهعیت
مقطع بالاتر، دفترهه اقساط را انتخاب و سپ از طریق پرداخت دفترهه، تعداد اقساط را انتخاب و واریز نمایید
-
به روزرسانی از قسمت فاز 2گزینه پرونده پورتال دانشجوئی و بروزرسانی کدملی که توسط همکاران صندوق و کاربران
دانشگاهی امکان پذیر می باشد
-
صرفاً با استفاده از مرورگر اینترنت اکسپلورر و گوگل کروم می توانید وارد پورتال دانشجویی شوید
-
1)تماس با شماره تلفن گویای 021-89376000داخلی 2
2 )ثبت درخواست از طریق سایت صندوق، بخش ارتباطات با مسئولین و کارشناسان
-
به سایت صندوق رفاه قسمت بخشنامه های سال ،98بخش وام و تسهیلات مراجعه نموده و با توجه به بخشنامه شماره
577اطلاعات را تکمیل و به همراه کپی کارت ملی معاون یا کاربر به صندوق ارسال گردد تا توسط کارشناس اداره کنترل و
تخصیص اعتبار صندوق ثبت گردد
-
بنیاد علوی: 83352122 - 021 و 83352170 - 021 ، بنیاد ملی نخبگان: 63478207 - 021 و 63478225 - 021
-
طبق آیین نامه و قوانین صندوق اعطای وام به دانشجویان بورسیه ممنوع می باشد
-
اگر حذف ترم در کارنامه آموزشی دانشجو بدون احتساب در سنوات ثبت شده باشد و دانشجو نیز وامی درآن نیمسال
دریافت نکرده باشد، با ارسال درخواست کار توسط کارشناس اداره رفاه دانشگاه، ترم تحصیلی دانشجو توسط کارشناس صندوق
حذف می گردد
-
در سال تحصیلی جاری اگر سند تعهد نامه برای سال 90به بعد باشد، دانشجو می تواند با همان سند تعهد وام دریافت
نماید، مشروط به اینکه در اولین فرصت سند تعهد نامه جدید را به اداره رفاه دانشگاه ارائه نماید. ولی درخصوص دانشجویانی
که سند تعهد آنان قبل از سال 90تنظیم شده باشد، حتما باید سند تعهدنامه جدید ارائه نمایند
-
برای اطلاع از شرایط ضامنین به ماده 11در فصل سوم آیین نامه در سایت صندوق مراجعه نمایید
-
خیر، در صورتی که زوجین دانشجو باشند، فقط یکی از آنها می تواند از وام مسکن بهرهمند گردد
-
به منظور ترویج و تسهیل امر ازدواج در دوران تحصیل به دانشجویان دانشگاههای دولتی حداکثر تا 18ماه پس از
تاریخ عقد، وام ازدواج تعلق می گیرد و تنها یک نوبت در تمام مقاطع تحصیلی امکان پذیر می باشد
-
پرداخت وام های تحصیلی، شهریه و ضروری به دانشجویان در اولین ترم اضافه، به شرط پر نشدن تعداد نیمسال های
مقرر و سقف مبلغ امکان پذیر است و ضمنا دانشجویان ترم های عادی در اولویت دریافت وام می باشند
-
فقط برای دانشجویان حادثه دیده در سوانح و تصادفات ، مبتلا به بیماری های خاص و پرهزینه یا فوت و بیماری
خاص و پر هزینه یکی از اعضاء درجه یک دانشجو می بایست فرم رویداد موارد خاص وام ضروری تکمیل و به همراه فاکتور و
اسناد هزینه کرد دانشجو برای صندوق ارسال گردد
-
به دانشجویان دوره های پردیس و الکترونیکی (مجازی) با اعلام درخواست کتبی دانشگاه و موافقت صندوق در صورت
وجود اعتبار مازاد از محل اعتبار تخصیصی به دانشگاه پس از بهره مندی متقاضیان واجد شرایط، در اولویت بعدی وام شهریه
تعلق می گیرد
-
پرداخت وام شهریه به دانشجویان شهریه پرداز شاغل پس از بهره مندی دانشجویان شهریه پرداز غیر شاغل امکان پذیر
است
-
در سامانه جامع صندوق (فاز ،)2در قسمت اطلاعات وام، لیست درخواست وام، نام دانشگاه خود و نوع وام را
انتخاب و درخواست دانشجو را تایید نمایید
-
بعد از ورود به سامانه جامع صندوق (فاز )2در قسمت ثبت اطلاعات، لیست ثبت نام، اطلاعات دانشجو را تایید
نمایید تا برای وی پرونده ایجاد گردد
-
مطابق آیین نامه و قوانین صندوق فقط وام شهریه مشمول دانشجویان نوبت دوم دانشگاه های دولتی- مراکز وابسته
به دستگاه های اجرایی و آموزشکده های فنی حرفه ای و همچنین دانشجویان شهریه پرداز دانشگاه های پیام نور- غیردولتی و
غیرانتفاعی- جامع علمی کاربردی و آزاد اسلامی می شود
-
دانشجو در زمان دریافت وام دانشجویی به کاری که مستلزم دریافت اجرت می باشد، نباید اشتغال داشته باشد.
• دانشجویانی که به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی یا اشتغال تمام وقت در دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیردولتی
شاغل می باشند و مشمول بیمه اجباری مستمر و سنوات شده اند، مشمول دریافت وام از صندوق نمی باشند.
• دانشجویانی که دارای بیمه اختیاری و پاره وقت (غیر مستمر) می باشند، می توانند از وام های صندوق بهره مند گردند.
(شامل طلاب حوزه علمیه، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، مدرسین حق
التدریس، بیمه شدگان تحت عنوان حرف و مشاغل آزاد، خویش فرما و زنان خانه دار) .
• پرداخت وام شهریه به دانشجویان شهریه پرداز شاغل در صورت تایید صندوق بلامانع است
-
مطابق آیین نامه و قوانین صندوق، موضوع مشروطی فقط در خصوص وام تحصیلی اعمال می شود به این صورت که
دانشجویی که در یک نیمسال مشروط تحصیلی اعلام شود، در نیمسال بعد مجاز به استفاده از نیمی از مبلغ سقف وام تحصیلی
می باشد و چنانچه در دو نیمسال متوالی مشروط شناخته شود، مجاز به استفاده از وام تحصیلی در نیمسال بعد از آن نخواهد
بود
-
الف) با کاربری و رمز معاونت وارد سامانه جامع صندوق (فاز )2شده، در قسمت اطلاعات وام، لیست وام مورد نظر را
انتخاب و وارد لیست پرداخت می شوید. سپس گزینه اطلاعات لیست در بانک را انتخاب نموده که وضعیت پرداخت یا عدم
پرداخت لیست توسط بانک نشان داده می شود.
ب) با دسترسی معاونت دانشجویی وارد سامانه جامع صندوق شده از قسمت گزارشگیری، گزارش عملکرد، گزینه وام های
پرداخت شده را انتخاب نموده که طی آن فایل اکسل دانشجویان و اطلاعات پرداخت در اختیار کارشناسان اداره رفاه قرار
خواهد گرفت
-
ابتدا دانشجو می بایست از زمان تقاضای وام در پورتال دانشجویی تا تاریخ روز، پرینت گردش حساب خود را دریافت و
پس از محرز شدن عدم واریز پول به حساب وی در دانشگاه، کارشناس اداره رفاه دانشگاه باید فرم نامه برگشت وام برای
صندوق رفاه ارسال نماید
-
بعد از تایید تقاضا و بسته شدن لیست وام توسط دانشگاه، حدودا دو هفته زمان برای پرداخت باید در نظر گرفته شود .
ضمنا زمان تایید تقاضا را از کارشناس اداره رفاه دانشگاه پیگیری نمایید
-
باید ابتدا برای اداره بازپرداخت وام جهت درحال تحصیل نمودن هر دو پرونده درخواست کار ارسال گردد و پس از
انجام آن برای کارشناس اداره پرداخت وام جهت ادغام پرونده ها، درخواست کار بفرستد
-
در خصوص دفترخانه باید از طریق درخواست کار نام دفترخانه، حوزه ثبتی، کد دفترخانه، نام سردفتر، آدرس کامل
و تلفن را به طور کامل ارسال تا توسط کارشناس صندوق در سیستم ثبت گردد.
درخصوص شماره حساب بانک نیز طی نامه ای رسمی شماره حساب، شماره شبا و کد شعبه را از طریق اتوماسیون اداری و
یا پست برای صندوق ارسال تا توسط کارشناس صندوق در سیستم ثبت گردد
-
کارشناس اداره رفاه دانشگاه می بایست اطلاعات صحیح دانشجو را همراه با الصاق مستندات آن در پرونده وی در بخش
درخواست کار قرار داده و با انتخاب واحد کنترل مشخصات تحصیلی و یا مشخصات هویتی نوع درخواست را ثبت نهایی نماید
تا برای کارشناس صندوق ارسال گردد
-
با توجه به اتصال سامانه جامع صندوق (فاز )2با بانک تجارت، در صورت مغایرت مشخصات شناسنامه ای ثبت شده
دانشجو در بانک، یا مسدود بودن شماره حساب وی و یا وجود حساب های قدیمی 9رقمی در سیستم پیغام عدم ثبت نشان
میدهد که جهت رفع آن دانشجو باید به بانک مراجعه نماید
-
بعد از ورود به سامانه جامع صندوق (فاز )2در قسمت ثبت اطلاعات، لیست ثبت نام، اطلاعات دانشجو را تایید
نمایید تا برای وی پرونده ایجاد گردد
-
مطابق آیین نامه و قانون صندوق رفاه، اعطای وام به جز وام شهریه به دانشجویان شاغل ممنوع می باشد مگر اینکه
دانشجو نامه استعلام از بیمه خود مبنی بر عدم اشتغال یا زنان خانه دار یا خویش فرما بودن را تهیه و توسط کارشناس اداره
رفاه دانشگاه از طریق درخواست کار، قسمت کنترل مشخصات تحصیلی، در بخش درخواست وضعیت اشتغال ارسال نماید تا
توسط کارشناس صندوق مورد بررسی قرار گیرد
-
پاسخ الف: در پورتال دانشجویی صندوق بخش «کلمه عبور خود را فراموش کرده ام» توسط دانشجو انتخاب و با ثبت کد
ملی و شماره همراه و انتخاب کلمه عبور جدید، برای دانشجو پیامک می شود.
پاسخ ب: در صورت عدم ارسال کلمه عبور از طریق سیستم به موبایل دانشجو، به روزرسانی باید توسط کارشناس اداره رفاه
دانشگاه محل تحصیل از طریق پرونده پورتال دانشجویی صورت پذیرد
-
در صورت نداشتن شماره حساب در پرونده دانشجویی، دانشجو قبل از ثبت تقاضای وام های تحصیلی، ضروری،
مسکن و ویژه دکتری می بایست شماره حساب بانک تجارت به نام خود را برای دانشگاه ارسال نماید. ثبت شماره حساب می
بایست توسط کارشناس اداره رفاه دانشگاه صورت پذیرد. لازم به ذکر است در صورت تقاضای وام شهریه نیازی به ارسال
شماره حساب دانشجو نمی باشد
-
با توجه به فعال سازی وب سرویس شاهکار در خصوص امکان احراز مالکیت شماره همراه متقاضیان وام صندوق، اگر
شماره به نام دانشجو نباشد میبایست به یکی از دفاتر همراه اول، ایرانسل یا رایتل مراجعه و نسبت به ثبت نام قطعی شماره
همراه به نام دانشجو اقدام نماید و سپس شماره همراه دانشجو در سیستم اتوماسیون جامع صندوق ثبت گردد. لازم به ذکر
است دسترسی ارسال پیامک های تبلیغاتی جهت ارسال پیامک کد صحت سنجی نباید مسدود و یا بسته باشد
-
این مشکل توسط آموزش دانشگاه محل تحصیل از طریق ارسال کد ملی و اطلاعات تحصیلی دانشجو به سامانه
GSBو بروزرسانی اطلاعات برطرف می گردد و مربوط به صندوق رفاه دانشجویان نمی باشد
-
اید از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر در بخش toolsگزینه compatibility view settingsرا انتخاب
نموده و سایت صندوق به آدرس swf.irرا اضافه نمایند
-
صرفاً با استفاده از مرورگر اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس از طریق رایانه می توانید وارد پورتال دانشجویی به آدرس زیر شوید: bp.swf.ir
-
در صورتیکه دانشجو بعد از مهلت قانونی تعیین شده قصد دفاع از پروژه یا کارآموزی را داشته باشد به دلیل پایان مهلت مقرر امکان ثبت نمره در آن نیمسال وجود ندارد. در این مواقع نمره پروژه و کارآموزی در آن ترم، صفر قرار داده میشود و دانشجو باید ابتدا درخواست افزایش سنوات نماید. در صورت موافقت شورای موارد خاص و عدم مشکل نظام وظیفه، اجازهی انتخاب واحد و ثبت نمره داده میشود.
-
در شرایط عادی انجام و ثبت نمره دو ردرس پروژه و کارآموزی تا 45 روز بعد از تاریخ پایان امتحانات نیمسالی است که دانشجو این دروس را انتخاب واحد کرده است. در شرایط کرونایی این مهلت تمدید شده است. دانشجو با توجه به نیمسال انتخاب واحد خود باید از طریق آموزش در جریان مهلت نهایی ثبت نمره پروژه قرار بگیرد و پیگیری های لازم برای ثبت نمره را انجام دهد.
-
دانشجویانی که آخرین ترم تحصیلی آنها در سنوات ارفاقی باشد و در آن ترم مشروط شده اند برای اخذ و ثبت نمره تک درس باید در سامانه سجاد درخواست بدهند.
-
مراجعه به سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) به آدرس portal.saorg.ir
کلیک بر لینک ثبت نام و وارد کردن اطلاعات اولیه و تعیین رمز عبور.
کلیک بر لینک ورود در صفحه اصلی سامانه
وارد کردن اطلاعات هویتی و تحصیلی و بارگزاری مدارک تا مرحله آخر
در بخش خدمات بر گزینه امور دانشجویان داخل و ثبت درخواست بررسی در کمیسیون موارد خاص کلیک کند.
وارد کردن شماره همراه و آدرس و تعیین نوع درخواست و بارگزاری مدارک خاص
دریافت کد پیگیری
-
خیر در هنگام ثبت درخواست، نیازی به پرداخت پول و یا بارگزاری فیش واریزی نیست. اما اگر پرونده دانشجو نیازمند رای شورای موارد خاص استان باشد، بعد از بررسی در دانشگاه محل تحصیل پرونده به استان ارجاع مییابد. در این مرحله، دانشجو باید به سامانه سجاد مراجعه کند و با کلیک بر روی کد پیگیری مبلغ 13000 تومان را از طریق درگاه الکترونیک به حساب پشتیبانی سامانه واریز کند تا کارشناس استان بتواند پرونده را رؤیت کند و آن را در شورای موارد خاص استان مطرح نماید. برای دانشجویانی که شرایط پرونده به گونهای است که باید در سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفهای مورد بررسی قرار گیرد مانند درخواست افزایش سنوات ترم 7، دانشجو بعد از بررسی پرونده در استان مجدد باید به سامانه سجاد مراجعه کند و مبلغ 25000 تومان را پرداخت کند. بعد از هر مرحله بررسی پرونده در دانشگاه به همان شماره موبایلی که دانشجو در هنگام ثبت نام در سجاد اعلام نموده، پیامک ارسال میشود و دانشجو در جریان بررسی پرونده خود قرار میگیرد.
-
امتیاز و تخفیفی که برای افزایش سنوات و یا ادامه تحصیل در کمیسیون موارد خاص داده میشود تنها شامل دانشجویانی میشود که واقعاً شرایط خاص و مشکل و گرفتاری مستندی داشتهاند. این شرایط خاص میتواند مواردی مانند گواهی پزشکی و بستری در بیمارستان، ازدواج، طلاق، اشتغال به کار، درگیری و مشکلات مالی و خانوادگی و غیره باشد. الزامی است دانشجو تصویر مستند مربوطه با به صورت فایل jpg در بخش مستندات خاص کمیسیون موارد خاص بارگزاری کند تا صحت و سقم آن توسط کارشناس کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.
-
دانشجویانی که به هر دلیل سنوات تحصیلی مجاز آنها به پایان رسیده است اما فارغ التحصیل نشدهاند لازم است قبل از اتمام اعتبار معافیت تحصیلی نسبت به ثبت درخواست افزایش سنوات به دانشگاه از طریق سامانه سجاد اقدام نمایند. تنها در صورت رأی موافقت شورای موارد خاص با ادامه تحصیل و افزایش سنوات، دانشجو میتواند ظرف مدت یحداکثر دو ماه از پایان تاریخ معافیت تحصیلی با همراه داشتن رأی دانشگاه و یک برگ معرفی نامه به یک دفتر پلیس 10+ در شهر دانشگاه محل تحصیل مراجعه کند و معافیت خود را تا پایان آن ترم تمدید نماید.
-
دانشجو در هر جای کشور میتواند با مراجعه به یک دفتر پلیس 10+ با دادن شماره ملی، پرینت برگه معافیت تحصیلی خود را دریافت کند.
-
-
-
|
|