در حال بارگذاری ...
چهارشنبه 12 دی 1403

فهرست پرسش های متداول | معاونت دانشجویی و فرهنگی

ثبت سوال جدید
 
← دسته بندی
    • 64-آیا دانشجویان مهمانِ روزانه ،در مرکز مقصد شهریه پرداز می شوند؟
      خیر-دانشجویان روزانه در صورت مهمان شدن می توانند تا 5 ترم رایگان تحصیل کنند.ولی دانشجوی روزانه در صورت مهمانی در ترم تابستان شهریه پرداز می شود.
    • 63-آیا ترم تابستان جزو سنوات دانشجویان محسوب می شود؟
      خیر-زیرا در هر صورت شامل شهریه می شود.
    • 62-آیا ترم تابستان برای دانشجویان روزانه هزینه بر است؟
    • 61-در چه صورت شهریه ثابت نصف می شود؟
      الف:ترم تابستان ب: اخذ درس زیر 6 واحد
    • 60-در چه مواردی دانشجویان شهریه پرداز می شوند؟
      الف:کلیه دانشجویان شبانه
      ب:دانشجویان روزانه بعد از 5 ترم (از شروع ترم شش تحصیلی)
      ج:دانشجویان روزانه و مهمان بعد از 4 ترم تحصیلی و یک ترم مرخصی با احتساب در سنوات
    • 59-در صورتیکه در طرح های بخشودگی صندوق رفاه دانشجویان شرکت نموده ام و مبلغ جریمه از پرونده
      ام کسر نشده است چه باید کرد؟
      پیگیری از طریق دانشگاه محل تحصیل جهت ارسال درخواست کار به صندوق رفاه دانشجویان
    • 58-در صورتی که از طریق عابر بانک و موبایل بانک پرداخت کرده ام اما ثبت نشده است تکلیف چیست؟
      دریافت و ارائه گزارش بانکی (گزارش مربوط به گردش 72ساعته اساب از لحظه پرداخت که متعلق به شخص
      دانشجو می باشد ) به دانشگاه و انعکاس آن از طریق درخواست کار به صندوق ظرف 48ساعت پاسخگویی می گردد.
    • 57-جهت ثبت فیش های دفترچه اقساط سامانه سجاد و یا فیش های نقدی بانک ملی چه باید کرد؟
      الف: دان آموختگانی که دارای دفترهه اقساط از سامانه سجاد می باشند مکلف به ارائه اصل اسناد دفترهه های پرداختی به
      صندوق رفاه و یا نزدیک ترین دانشگاه محل زندگی خود بوده و از همان جا نیز می توانند مراال تسویه اساب خود را پیگیری
      نمایند.
      ب: درصورتیکه فی واریزی متعلق به بدهی خوابگاههای مربوط به سال های 1386و 1390و یا فی نقدی که در
      سامانه های صندوق ثبت نشده باشد با ارائه اصل فی به دانشگاههای محل تحصیل، ثبت و الصاق آن توسط دانشگاه از طریق
      درخواست کار به صندوق ارسال گردد
    • 56-در صورتی که مبلغ بدهی را دوبار واریز نموده باشم چه باید کرد؟
      درصورتیکه دان آموخته بدهی های دیگری داشته باشد مبلغ واریز شده از مانده بدهی های دیگر دانشجو کسر می گردد و در غیر اینصورت پ از صدور تسویه اساب مبلغ ایافه واریزی از طریق صندوق قابل برگشت می باشد (طبق بند.
    • 55-وقتی که مبلغ به صورت اشتباه واریز کرده ام و به صندوق رفاه دانشجویان بدهکار نمی باشم تکلیف
      چیست؟
      ارائه درخواست کتبی (معرفی شماره اساب و شماره شبا به انضمام تصویر کارت ملی و صورتحساب گردش 72ساعته
      به نام شخص )
    • 54-نحوه استرداد مبلغ اضافه واریزی چگونه است؟
      الف: درخواست تسویه اساب از طریق دانشگاه
      ب: ارائه درخواست استرداد از طریق دانشگاه در قالب درخواست کار و یا مستقصً از طریق شخص (که شامل ارائه
      شماره اساب و شبای اساب شخص باشد)
    • 53-در صورتی که وجه پرداختی از حساب کسر شده اما به پرونده انتقال نیافته است چه باید کرد؟
      اگر پ از کسر مبلغ از اساب به مدت 72ساعت وجه پرداختی به اساب دان آموخته بازنگردد، می بایست پ از
      دریافت صورتحساب(گردش 72ساعته اساب از لحظه پرداخت) و اعصم درگاه پرداخت از طریق ارائه مدارک به دانشگاه محل
      تحصیل و تنظیم درخواست کار به صندوق منعک گردد
    • 52-در صورتی که بدهی واریز شده اما همچنان گزینه اقساط معوق و جریمه دیرکرد در صفحه نمایش داده شود تکلیف
      چیست؟
      با بررسی پرونده توسط کارشناس و کلیک بر روی گزینه محاسبه مجدد، بدهی معوقه و جریمه دیرکرد به روز رسانی شهده و
      نمای داده می شود
    • 51-وقتی یک یا چند قسط وام را پرداخت نموده ام ولی تیک تأیید پرداخت را مشاهده نمی کنم چه کار باید بکنم؟
      این مورد به طور معمول توسط کارشناسان بررسی شده و ادالامکان رفع اشکال می شهود. در غیهر ایهن صهورت
      مراتب به اداره فن آوری اطصعات ارجاع و نتیجه آن به متقایی اعصم می گردد
    • 50-فرآیند پرداخت بدهی و درخواست تسویه حساب چگونه است؟
      پ از واریز اقساط دفترهه و یا واریز کل بدهی می توانید از قسهمت پورتهال دانشهجویی، بخه تسهویه اسهاب یها
      درخواست تسویه را انتخاب و شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید سپ به تناسب مقطع تحصیلی با اداره رفاه دانشهگاه محهل
      تحصیل خود جهت تأیید نهایی تماس بگیرید
    • 49-در صورت بروز مشکل در مرحله ورود رمز کارت بانکی در فرآیند بازپرداخت چه کار باید کرد؟
      در صورت اشکال یا قطعی در درگاه بانک تا رفع اشکال صبر کنید. در غیر این صورت از کارت بانکی دیگری استفاده کنید
    • 49-نحوه استفاده از پورتال دانشجوئی و بازپرداخت بدهی چگونه است؟
      در صورت فارغ التحصیلی در یک مقطع با ورود به پورتال با انتخاب گزینهه پرداختهیهها و پرداخهت دفترههه و سهپ
      انتخاب زمان واریز میتوانید بدهی خود را پرداخت نمایید و در صورت هند مقطعی بودن با اسهتفاده از گزینهه خصصهه ویهعیت
      مقطع بالاتر، دفترهه اقساط را انتخاب و سپ از طریق پرداخت دفترهه، تعداد اقساط را انتخاب و واریز نمایید
    • 48-در صورت فراموش کردن کلمه عبور چه کار باید کرد؟
      به روزرسانی از قسمت فاز 2گزینه پرونده پورتال دانشجوئی و بروزرسانی کدملی که توسط همکاران صندوق و کاربران
      دانشگاهی امکان پذیر می باشد
    • 47-نحوهً ورود به پورتال دانشجویی چگونه است؟
      صرفاً با استفاده از مرورگر اینترنت اکسپلورر و گوگل کروم می توانید وارد پورتال دانشجویی شوید
    • 46-نحوه ارتباط با کارشناسان اداره پرداخت وام چگونه است؟
      1)تماس با شماره تلفن گویای 021-89376000داخلی 2
      2 )ثبت درخواست از طریق سایت صندوق، بخش ارتباطات با مسئولین و کارشناسان
    • 45-درخصوص تغییر نام کاربری دانشگاه ها در سامانه جامع صندوق (فاز )2چه اقدامی باید انجام داد؟
      به سایت صندوق رفاه قسمت بخشنامه های سال ،98بخش وام و تسهیلات مراجعه نموده و با توجه به بخشنامه شماره
      577اطلاعات را تکمیل و به همراه کپی کارت ملی معاون یا کاربر به صندوق ارسال گردد تا توسط کارشناس اداره کنترل و
      تخصیص اعتبار صندوق ثبت گردد
    • 44-در خصوص پیگیری پرداخت و بازپرداخت وام های بنیاد علوی و بنیاد نخبگان با چه شماره هایی می توان تماس
      حاصل نمود؟
      بنیاد علوی: 83352122 - 021 و 83352170 - 021 ، بنیاد ملی نخبگان: 63478207 - 021 و 63478225 - 021
    • 43-آیا به دانشجویان بورسیه وام تعلق میگیرد؟
      طبق آیین نامه و قوانین صندوق اعطای وام به دانشجویان بورسیه ممنوع می باشد
    • 42-برای دانشجویانی که به علت شیوع کرونا درترم پیش، حذف ترم نموده اند امکان ثبت وام میسر نیست، مشکل
      چیست؟
      اگر حذف ترم در کارنامه آموزشی دانشجو بدون احتساب در سنوات ثبت شده باشد و دانشجو نیز وامی درآن نیمسال
      دریافت نکرده باشد، با ارسال درخواست کار توسط کارشناس اداره رفاه دانشگاه، ترم تحصیلی دانشجو توسط کارشناس صندوق
      حذف می گردد
    • 41-در خصوص دانشجویانی که بر اساس آیین نامه قبلی سند تعهد ارائه نموده و هنوز در حال تحصیل و متقاضی
      دریافت وام هستند چه باید کرد ؟
      در سال تحصیلی جاری اگر سند تعهد نامه برای سال 90به بعد باشد، دانشجو می تواند با همان سند تعهد وام دریافت
      نماید، مشروط به اینکه در اولین فرصت سند تعهد نامه جدید را به اداره رفاه دانشگاه ارائه نماید. ولی درخصوص دانشجویانی
      که سند تعهد آنان قبل از سال 90تنظیم شده باشد، حتما باید سند تعهدنامه جدید ارائه نمایند
    • 40-ضامن باید دارای چه شرایطی باشد؟
      برای اطلاع از شرایط ضامنین به ماده 11در فصل سوم آیین نامه در سایت صندوق مراجعه نمایید
    • 39-در صورتی که زوجین هر دو دانشجو باشند ، آیا وام مسکن متاهلی به هردو تعلق می گیرد؟
      خیر، در صورتی که زوجین دانشجو باشند، فقط یکی از آنها می تواند از وام مسکن بهرهمند گردد
    • 38-رویداد ازدواج (زیر مجموعه وام ضروری) تا چه زمانی بعد از عقد پرداخت می گردد؟
      به منظور ترویج و تسهیل امر ازدواج در دوران تحصیل به دانشجویان دانشگاههای دولتی حداکثر تا 18ماه پس از
      تاریخ عقد، وام ازدواج تعلق می گیرد و تنها یک نوبت در تمام مقاطع تحصیلی امکان پذیر می باشد
    • 37-پرداخت وام به دانشجویان ترم اضافه تا چند ترم انجام می شود؟
      پرداخت وام های تحصیلی، شهریه و ضروری به دانشجویان در اولین ترم اضافه، به شرط پر نشدن تعداد نیمسال های
      مقرر و سقف مبلغ امکان پذیر است و ضمنا دانشجویان ترم های عادی در اولویت دریافت وام می باشند
    • 36- آیا برای تمامی وام های ضروری می بایست فاکتور ارائه کرد؟ درخصوص رویدادهای موارد خاص لطفاً راهنمایی
      بفرمایید.
      فقط برای دانشجویان حادثه دیده در سوانح و تصادفات ، مبتلا به بیماری های خاص و پرهزینه یا فوت و بیماری
      خاص و پر هزینه یکی از اعضاء درجه یک دانشجو می بایست فرم رویداد موارد خاص وام ضروری تکمیل و به همراه فاکتور و
      اسناد هزینه کرد دانشجو برای صندوق ارسال گردد
    • 35-آیا به دانشجویان پردیس و الکترونیکی ( مجازی ) وام شهریه تعلق می گیرد؟
      به دانشجویان دوره های پردیس و الکترونیکی (مجازی) با اعلام درخواست کتبی دانشگاه و موافقت صندوق در صورت
      وجود اعتبار مازاد از محل اعتبار تخصیصی به دانشگاه پس از بهره مندی متقاضیان واجد شرایط، در اولویت بعدی وام شهریه
      تعلق می گیرد
    • 34-آیا به دانشجوی شاغل، وام شهریه تعلق می گیرد؟
      پرداخت وام شهریه به دانشجویان شهریه پرداز شاغل پس از بهره مندی دانشجویان شهریه پرداز غیر شاغل امکان پذیر
      است
    • 33-پس از ثبت درخواست وام توسط دانشجو در پورتال، در کدام قسمت سامانه جامع صندوق (فاز )2باید وام
      دانشجو را تایید کرد؟
      در سامانه جامع صندوق (فاز ،)2در قسمت اطلاعات وام، لیست درخواست وام، نام دانشگاه خود و نوع وام را
      انتخاب و درخواست دانشجو را تایید نمایید
    • 32-بعد از ثبت نام دانشجو در پورتال، در کدام قسمت سامانه جامع صندوق( فاز )2باید دانشجو را تایید نمود؟
      بعد از ورود به سامانه جامع صندوق (فاز )2در قسمت ثبت اطلاعات، لیست ثبت نام، اطلاعات دانشجو را تایید
      نمایید تا برای وی پرونده ایجاد گردد
    • 31- چه وام هایی به دانشجویان نوبت دوم و شهریه پرداز تعلق می گیرد؟
      مطابق آیین نامه و قوانین صندوق فقط وام شهریه مشمول دانشجویان نوبت دوم دانشگاه های دولتی- مراکز وابسته
      به دستگاه های اجرایی و آموزشکده های فنی حرفه ای و همچنین دانشجویان شهریه پرداز دانشگاه های پیام نور- غیردولتی و
      غیرانتفاعی- جامع علمی کاربردی و آزاد اسلامی می شود
    • 30- در خصوص اشتغال دانشجویان در زمان دریافت وام توضیح دهید؟
      دانشجو در زمان دریافت وام دانشجویی به کاری که مستلزم دریافت اجرت می باشد، نباید اشتغال داشته باشد.
      • دانشجویانی که به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی یا اشتغال تمام وقت در دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیردولتی
      شاغل می باشند و مشمول بیمه اجباری مستمر و سنوات شده اند، مشمول دریافت وام از صندوق نمی باشند.
      • دانشجویانی که دارای بیمه اختیاری و پاره وقت (غیر مستمر) می باشند، می توانند از وام های صندوق بهره مند گردند.
      (شامل طلاب حوزه علمیه، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، مدرسین حق
      التدریس، بیمه شدگان تحت عنوان حرف و مشاغل آزاد، خویش فرما و زنان خانه دار) .
      • پرداخت وام شهریه به دانشجویان شهریه پرداز شاغل در صورت تایید صندوق بلامانع است
    • 29- وام دانشجوی مشروط به چه صورت می باشد؟
      مطابق آیین نامه و قوانین صندوق، موضوع مشروطی فقط در خصوص وام تحصیلی اعمال می شود به این صورت که
      دانشجویی که در یک نیمسال مشروط تحصیلی اعلام شود، در نیمسال بعد مجاز به استفاده از نیمی از مبلغ سقف وام تحصیلی
      می باشد و چنانچه در دو نیمسال متوالی مشروط شناخته شود، مجاز به استفاده از وام تحصیلی در نیمسال بعد از آن نخواهد
      بود
    • 28- از چه طریقی می توان متوجه شد که بانک قرض الحسنه مهر ایران، شهریه دانشجویان را واریز کرده است یا خیر؟
      الف) با کاربری و رمز معاونت وارد سامانه جامع صندوق (فاز )2شده، در قسمت اطلاعات وام، لیست وام مورد نظر را
      انتخاب و وارد لیست پرداخت می شوید. سپس گزینه اطلاعات لیست در بانک را انتخاب نموده که وضعیت پرداخت یا عدم
      پرداخت لیست توسط بانک نشان داده می شود.
      ب) با دسترسی معاونت دانشجویی وارد سامانه جامع صندوق شده از قسمت گزارشگیری، گزارش عملکرد، گزینه وام های
      پرداخت شده را انتخاب نموده که طی آن فایل اکسل دانشجویان و اطلاعات پرداخت در اختیار کارشناسان اداره رفاه قرار
      خواهد گرفت
    • 27- دانشجو اظهار می دارد که وام به حسابش واریز نشده، لطفاً راهنمایی بفرمایید؟
      ابتدا دانشجو می بایست از زمان تقاضای وام در پورتال دانشجویی تا تاریخ روز، پرینت گردش حساب خود را دریافت و
      پس از محرز شدن عدم واریز پول به حساب وی در دانشگاه، کارشناس اداره رفاه دانشگاه باید فرم نامه برگشت وام برای
      صندوق رفاه ارسال نماید
    • 26- بعد از ارسال پیامک مبنی بر تایید وام برای دانشجو ، چه زمانی وام وی پرداخت می گردد؟
      بعد از تایید تقاضا و بسته شدن لیست وام توسط دانشگاه، حدودا دو هفته زمان برای پرداخت باید در نظر گرفته شود .
      ضمنا زمان تایید تقاضا را از کارشناس اداره رفاه دانشگاه پیگیری نمایید
    • 25- دانشجو در سامانه جامع صندوق (فاز )2دارای دو پرونده می باشد. لطفاً راهنمایی بفرمایید؟
      باید ابتدا برای اداره بازپرداخت وام جهت درحال تحصیل نمودن هر دو پرونده درخواست کار ارسال گردد و پس از
      انجام آن برای کارشناس اداره پرداخت وام جهت ادغام پرونده ها، درخواست کار بفرستد
    • 24- دفترخانه و شماره حساب بانک مورد نظر در سامانه جامع صندوق (فاز )2ثبت نگردیده است . لطفا راهنمایی
      فرمایید؟
      در خصوص دفترخانه باید از طریق درخواست کار نام دفترخانه، حوزه ثبتی، کد دفترخانه، نام سردفتر، آدرس کامل
      و تلفن را به طور کامل ارسال تا توسط کارشناس صندوق در سیستم ثبت گردد.
      درخصوص شماره حساب بانک نیز طی نامه ای رسمی شماره حساب، شماره شبا و کد شعبه را از طریق اتوماسیون اداری و
      یا پست برای صندوق ارسال تا توسط کارشناس صندوق در سیستم ثبت گردد
    • 23-در صورت مغایرت اطلاعات تحصیلی و شناسنامه ای در سامانه جامع صندوق (فاز )2چه اقدامی باید صورت
      پذیرد؟
      کارشناس اداره رفاه دانشگاه می بایست اطلاعات صحیح دانشجو را همراه با الصاق مستندات آن در پرونده وی در بخش
      درخواست کار قرار داده و با انتخاب واحد کنترل مشخصات تحصیلی و یا مشخصات هویتی نوع درخواست را ثبت نهایی نماید
      تا برای کارشناس صندوق ارسال گردد
    • 22-چرا شماره حساب دانشجو با اینکه در سیستم ثبت شده پیغام عدم ثبت یا مغایرت با کد ملی می دهد؟
      با توجه به اتصال سامانه جامع صندوق (فاز )2با بانک تجارت، در صورت مغایرت مشخصات شناسنامه ای ثبت شده
      دانشجو در بانک، یا مسدود بودن شماره حساب وی و یا وجود حساب های قدیمی 9رقمی در سیستم پیغام عدم ثبت نشان
      میدهد که جهت رفع آن دانشجو باید به بانک مراجعه نماید
    • 22-بعد از ثبت نام دانشجو در پورتال، در کدام قسمت سامانه جامع صندوق( فاز )2باید دانشجو را تایید نمود؟
      بعد از ورود به سامانه جامع صندوق (فاز )2در قسمت ثبت اطلاعات، لیست ثبت نام، اطلاعات دانشجو را تایید
      نمایید تا برای وی پرونده ایجاد گردد
    • 21- در هنگام ثبت وام در پورتال توسط دانشجو، پیغام ثبت وام برای دانشجویان شاغل امکان پذیر نیست می دهد.
      لطفا راهنمایی نمایید؟
      مطابق آیین نامه و قانون صندوق رفاه، اعطای وام به جز وام شهریه به دانشجویان شاغل ممنوع می باشد مگر اینکه
      دانشجو نامه استعلام از بیمه خود مبنی بر عدم اشتغال یا زنان خانه دار یا خویش فرما بودن را تهیه و توسط کارشناس اداره
      رفاه دانشگاه از طریق درخواست کار، قسمت کنترل مشخصات تحصیلی، در بخش درخواست وضعیت اشتغال ارسال نماید تا
      توسط کارشناس صندوق مورد بررسی قرار گیرد
    • 20- در صورت فراموش کردن کلمه عبور چه کار باید کرد؟
      پاسخ الف: در پورتال دانشجویی صندوق بخش «کلمه عبور خود را فراموش کرده ام» توسط دانشجو انتخاب و با ثبت کد
      ملی و شماره همراه و انتخاب کلمه عبور جدید، برای دانشجو پیامک می شود.
      پاسخ ب: در صورت عدم ارسال کلمه عبور از طریق سیستم به موبایل دانشجو، به روزرسانی باید توسط کارشناس اداره رفاه
      دانشگاه محل تحصیل از طریق پرونده پورتال دانشجویی صورت پذیرد
    • 19-در هنگام ثبت وام در پورتال دانشجویی با پیغام خطای نداشتن شماره حساب مواجه می شویم؟
      در صورت نداشتن شماره حساب در پرونده دانشجویی، دانشجو قبل از ثبت تقاضای وام های تحصیلی، ضروری،
      مسکن و ویژه دکتری می بایست شماره حساب بانک تجارت به نام خود را برای دانشگاه ارسال نماید. ثبت شماره حساب می
      بایست توسط کارشناس اداره رفاه دانشگاه صورت پذیرد. لازم به ذکر است در صورت تقاضای وام شهریه نیازی به ارسال
      شماره حساب دانشجو نمی باشد
    • 18-دانشجو برای ثبت نام در پورتال با پیغام عدم همخوانی شماره تلفن همراه با مشخصات دانشجو مواجه میگردد.
      مشکل چیست؟
      با توجه به فعال سازی وب سرویس شاهکار در خصوص امکان احراز مالکیت شماره همراه متقاضیان وام صندوق، اگر
      شماره به نام دانشجو نباشد میبایست به یکی از دفاتر همراه اول، ایرانسل یا رایتل مراجعه و نسبت به ثبت نام قطعی شماره
      همراه به نام دانشجو اقدام نماید و سپس شماره همراه دانشجو در سیستم اتوماسیون جامع صندوق ثبت گردد. لازم به ذکر
      است دسترسی ارسال پیامک های تبلیغاتی جهت ارسال پیامک کد صحت سنجی نباید مسدود و یا بسته باشد
    • 17- پیغام "عدم همخوانی" ناشی از وجود چه مشکلاتی می باشد؟
      این مشکل توسط آموزش دانشگاه محل تحصیل از طریق ارسال کد ملی و اطلاعات تحصیلی دانشجو به سامانه
      GSBو بروزرسانی اطلاعات برطرف می گردد و مربوط به صندوق رفاه دانشجویان نمی باشد
    • 15- در هنگام ثبت نام دانشجو، نام دانشگاه یا رشته، گزینه مورد نظر ثبت نمی شود. لطفا راهنمایی فرمایید؟
      اید از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر در بخش toolsگزینه compatibility view settingsرا انتخاب
      نموده و سایت صندوق به آدرس swf.irرا اضافه نمایند
    • 14-نحوه ورود به پورتال دانشجویی چگونه است؟
      صرفاً با استفاده از مرورگر اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس از طریق رایانه می توانید وارد پورتال دانشجویی به آدرس زیر شوید: bp.swf.ir
    • 13- در چه صورت اجازه دفاع از پروژه و کارآموزی به دانشجو داده نمی‌شود؟
      در صورتیکه دانشجو بعد از مهلت قانونی تعیین شده قصد دفاع از پروژه یا کارآموزی را داشته باشد به دلیل پایان مهلت مقرر امکان ثبت نمره در آن نیمسال وجود ندارد. در این مواقع نمره پروژه و کارآموزی در آن ترم، صفر قرار داده می‌شود و دانشجو باید ابتدا درخواست افزایش سنوات نماید. در صورت موافقت شورای موارد خاص و عدم مشکل نظام وظیفه، اجازه‌ی انتخاب واحد و ثبت نمره داده می‌شود.
    • 12- مهلت انجام و ثبت نمره کارآموزی و پروژه تا چه زمانی است؟
      در شرایط عادی انجام و ثبت نمره دو ردرس پروژه و کارآموزی تا 45 روز بعد از تاریخ پایان امتحانات نیمسالی است که دانشجو این دروس را انتخاب واحد کرده است. در شرایط کرونایی این مهلت تمدید شده است. دانشجو با توجه به نیمسال انتخاب واحد خود باید از طریق آموزش در جریان مهلت نهایی ثبت نمره پروژه قرار بگیرد و پیگیری های لازم برای ثبت نمره را انجام دهد.
    • 11- چه دانشجویانی برای اخذ تک درس به مجوز شورای موارد خاص نیاز دارند؟
      دانشجویانی که آخرین ترم تحصیلی آنها در سنوات ارفاقی باشد و در آن ترم مشروط شده اند برای اخذ و ثبت نمره تک درس باید در سامانه سجاد درخواست بدهند.
    • 10- مراحل ثبت نام و درخواست کمیسیون موارد خاص در سامانه سجاد چگونه است؟
       مراجعه به سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) به آدرس portal.saorg.ir
       کلیک بر لینک ثبت نام و وارد کردن اطلاعات اولیه و تعیین رمز عبور.
       کلیک بر لینک ورود در صفحه اصلی سامانه
       وارد کردن اطلاعات هویتی و تحصیلی و بارگزاری مدارک تا مرحله آخر
       در بخش خدمات بر گزینه امور دانشجویان داخل و ثبت درخواست بررسی در کمیسیون موارد خاص کلیک کند.
       وارد کردن شماره همراه و آدرس و تعیین نوع درخواست و بارگزاری مدارک خاص
       دریافت کد پیگیری
    • 9- آیا در هنگام ثبت در خواست کمیسیون موارد خاص در سامانه سجاد باید فیش واریز کرد؟
      خیر در هنگام ثبت درخواست، نیازی به پرداخت پول و یا بارگزاری فیش واریزی نیست. اما اگر پرونده دانشجو نیازمند رای شورای موارد خاص استان باشد، بعد از بررسی در دانشگاه محل تحصیل پرونده به استان ارجاع می‌یابد. در این مرحله، دانشجو باید به سامانه سجاد مراجعه کند و با کلیک بر روی کد پیگیری مبلغ 13000 تومان را از طریق درگاه الکترونیک به حساب پشتیبانی سامانه واریز کند تا کارشناس استان بتواند پرونده را رؤیت کند و آن را در شورای موارد خاص استان مطرح نماید. برای دانشجویانی که شرایط پرونده به گونه‌ای است که باید در سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای مورد بررسی قرار گیرد مانند درخواست افزایش سنوات ترم 7، دانشجو بعد از بررسی پرونده در استان مجدد باید به سامانه سجاد مراجعه کند و مبلغ 25000 تومان را پرداخت کند. بعد از هر مرحله بررسی پرونده در دانشگاه به همان شماره موبایلی که دانشجو در هنگام ثبت نام در سجاد اعلام نموده، پیامک ارسال می‌شود و دانشجو در جریان بررسی پرونده خود قرار می‌گیرد.
    • منظور از مستندات خاص به هنگام ثبت درخواست در سامانه سجاد چیست؟
      امتیاز و تخفیفی که برای افزایش سنوات و یا ادامه تحصیل در کمیسیون موارد خاص داده می‌شود تنها شامل دانشجویانی می‌شود که واقعاً شرایط خاص و مشکل و گرفتاری مستندی داشته‌اند. این شرایط خاص می‌تواند مواردی مانند گواهی پزشکی و بستری در بیمارستان، ازدواج، طلاق، اشتغال به کار، درگیری و مشکلات مالی و خانوادگی و غیره باشد. الزامی است دانشجو تصویر مستند مربوطه با به صورت فایل jpg در بخش مستندات خاص کمیسیون موارد خاص بارگزاری کند تا صحت و سقم آن توسط کارشناس کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.
    • 7- چگونه و تا چه زمانی امکان تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان پسر وجود دارد؟
      دانشجویانی که به هر دلیل سنوات تحصیلی مجاز آنها به پایان رسیده است اما فارغ التحصیل نشده‌اند لازم است قبل از اتمام اعتبار معافیت تحصیلی نسبت به ثبت درخواست افزایش سنوات به دانشگاه از طریق سامانه سجاد اقدام نمایند. تنها در صورت رأی موافقت شورای موارد خاص با ادامه تحصیل و افزایش سنوات، دانشجو می‌تواند ظرف مدت یحداکثر دو ماه از پایان تاریخ معافیت تحصیلی با همراه داشتن رأی دانشگاه و یک برگ معرفی نامه به یک دفتر پلیس 10+ در شهر دانشگاه محل تحصیل مراجعه کند و معافیت خود را تا پایان آن ترم تمدید نماید.
    • 6- یک دانشجوی پسر که معافیت تحصیلی دارد چگونه می‌تواند از تاریخ پایان اعتبار آن آگاه شود و برگه معافیت تحصیلی خود را دریافت کند؟
      دانشجو در هر جای کشور می‌تواند با مراجعه به یک دفتر پلیس 10+ با دادن شماره ملی، پرینت برگه معافیت تحصیلی خود را دریافت کند.

موضوعات برگزیده

وام شهریه صندوق سنوات پیغام کرونا بدهی ثبت نام پورتال سجاد کارآموزی پرداخت انتخاب واحد پیامک سنوات مجاز ازدواج ضامن بورسیه کلمه عبور بازپرداخت رمز ادامه تحصیل قسط وجه پرداختی واریزی اشتباه اقساط موبایل بانک صندوق رفاه دانشجویان روزانه مهلت اعتبار تمدید معافیت درخواست ثبت درخواست کمیسیون سامانه سجاد مراحل کمیسیون موارد خاص تک درس معافیت نمره کارآموزی دفاع از پروژه ورود مدارک امتحان در حال تحصیل عدم همخوانی غیبت فراموش
۱ ۲ »
۶۰ از ۶۳ نتیجه
۱ از ۲ صفحه
نتایج در هر صفحه: ۱۲۲۴۳۶۴۸۶۰