-
-
مطابق آیین نامه و قوانین صندوق، موضوع مشروطی فقط در خصوص وام تحصیلی اعمال می شود به این صورت که
دانشجویی که در یک نیمسال مشروط تحصیلی اعلام شود، در نیمسال بعد مجاز به استفاده از نیمی از مبلغ سقف وام تحصیلی
می باشد و چنانچه در دو نیمسال متوالی مشروط شناخته شود، مجاز به استفاده از وام تحصیلی در نیمسال بعد از آن نخواهد
بود
-
الف) با کاربری و رمز معاونت وارد سامانه جامع صندوق (فاز )2شده، در قسمت اطلاعات وام، لیست وام مورد نظر را
انتخاب و وارد لیست پرداخت می شوید. سپس گزینه اطلاعات لیست در بانک را انتخاب نموده که وضعیت پرداخت یا عدم
پرداخت لیست توسط بانک نشان داده می شود.
ب) با دسترسی معاونت دانشجویی وارد سامانه جامع صندوق شده از قسمت گزارشگیری، گزارش عملکرد، گزینه وام های
پرداخت شده را انتخاب نموده که طی آن فایل اکسل دانشجویان و اطلاعات پرداخت در اختیار کارشناسان اداره رفاه قرار
خواهد گرفت
-
ابتدا دانشجو می بایست از زمان تقاضای وام در پورتال دانشجویی تا تاریخ روز، پرینت گردش حساب خود را دریافت و
پس از محرز شدن عدم واریز پول به حساب وی در دانشگاه، کارشناس اداره رفاه دانشگاه باید فرم نامه برگشت وام برای
صندوق رفاه ارسال نماید
-
بعد از تایید تقاضا و بسته شدن لیست وام توسط دانشگاه، حدودا دو هفته زمان برای پرداخت باید در نظر گرفته شود .
ضمنا زمان تایید تقاضا را از کارشناس اداره رفاه دانشگاه پیگیری نمایید
-
باید ابتدا برای اداره بازپرداخت وام جهت درحال تحصیل نمودن هر دو پرونده درخواست کار ارسال گردد و پس از
انجام آن برای کارشناس اداره پرداخت وام جهت ادغام پرونده ها، درخواست کار بفرستد
-
در خصوص دفترخانه باید از طریق درخواست کار نام دفترخانه، حوزه ثبتی، کد دفترخانه، نام سردفتر، آدرس کامل
و تلفن را به طور کامل ارسال تا توسط کارشناس صندوق در سیستم ثبت گردد.
درخصوص شماره حساب بانک نیز طی نامه ای رسمی شماره حساب، شماره شبا و کد شعبه را از طریق اتوماسیون اداری و
یا پست برای صندوق ارسال تا توسط کارشناس صندوق در سیستم ثبت گردد
-
کارشناس اداره رفاه دانشگاه می بایست اطلاعات صحیح دانشجو را همراه با الصاق مستندات آن در پرونده وی در بخش
درخواست کار قرار داده و با انتخاب واحد کنترل مشخصات تحصیلی و یا مشخصات هویتی نوع درخواست را ثبت نهایی نماید
تا برای کارشناس صندوق ارسال گردد
-
با توجه به اتصال سامانه جامع صندوق (فاز )2با بانک تجارت، در صورت مغایرت مشخصات شناسنامه ای ثبت شده
دانشجو در بانک، یا مسدود بودن شماره حساب وی و یا وجود حساب های قدیمی 9رقمی در سیستم پیغام عدم ثبت نشان
میدهد که جهت رفع آن دانشجو باید به بانک مراجعه نماید
-
بعد از ورود به سامانه جامع صندوق (فاز )2در قسمت ثبت اطلاعات، لیست ثبت نام، اطلاعات دانشجو را تایید
نمایید تا برای وی پرونده ایجاد گردد
-
مطابق آیین نامه و قانون صندوق رفاه، اعطای وام به جز وام شهریه به دانشجویان شاغل ممنوع می باشد مگر اینکه
دانشجو نامه استعلام از بیمه خود مبنی بر عدم اشتغال یا زنان خانه دار یا خویش فرما بودن را تهیه و توسط کارشناس اداره
رفاه دانشگاه از طریق درخواست کار، قسمت کنترل مشخصات تحصیلی، در بخش درخواست وضعیت اشتغال ارسال نماید تا
توسط کارشناس صندوق مورد بررسی قرار گیرد
-
پاسخ الف: در پورتال دانشجویی صندوق بخش «کلمه عبور خود را فراموش کرده ام» توسط دانشجو انتخاب و با ثبت کد
ملی و شماره همراه و انتخاب کلمه عبور جدید، برای دانشجو پیامک می شود.
پاسخ ب: در صورت عدم ارسال کلمه عبور از طریق سیستم به موبایل دانشجو، به روزرسانی باید توسط کارشناس اداره رفاه
دانشگاه محل تحصیل از طریق پرونده پورتال دانشجویی صورت پذیرد
-
در صورت نداشتن شماره حساب در پرونده دانشجویی، دانشجو قبل از ثبت تقاضای وام های تحصیلی، ضروری،
مسکن و ویژه دکتری می بایست شماره حساب بانک تجارت به نام خود را برای دانشگاه ارسال نماید. ثبت شماره حساب می
بایست توسط کارشناس اداره رفاه دانشگاه صورت پذیرد. لازم به ذکر است در صورت تقاضای وام شهریه نیازی به ارسال
شماره حساب دانشجو نمی باشد
-
با توجه به فعال سازی وب سرویس شاهکار در خصوص امکان احراز مالکیت شماره همراه متقاضیان وام صندوق، اگر
شماره به نام دانشجو نباشد میبایست به یکی از دفاتر همراه اول، ایرانسل یا رایتل مراجعه و نسبت به ثبت نام قطعی شماره
همراه به نام دانشجو اقدام نماید و سپس شماره همراه دانشجو در سیستم اتوماسیون جامع صندوق ثبت گردد. لازم به ذکر
است دسترسی ارسال پیامک های تبلیغاتی جهت ارسال پیامک کد صحت سنجی نباید مسدود و یا بسته باشد
-
این مشکل توسط آموزش دانشگاه محل تحصیل از طریق ارسال کد ملی و اطلاعات تحصیلی دانشجو به سامانه
GSBو بروزرسانی اطلاعات برطرف می گردد و مربوط به صندوق رفاه دانشجویان نمی باشد
-
اید از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر در بخش toolsگزینه compatibility view settingsرا انتخاب
نموده و سایت صندوق به آدرس swf.irرا اضافه نمایند
-
صرفاً با استفاده از مرورگر اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس از طریق رایانه می توانید وارد پورتال دانشجویی به آدرس زیر شوید: bp.swf.ir
-
در صورتیکه دانشجو بعد از مهلت قانونی تعیین شده قصد دفاع از پروژه یا کارآموزی را داشته باشد به دلیل پایان مهلت مقرر امکان ثبت نمره در آن نیمسال وجود ندارد. در این مواقع نمره پروژه و کارآموزی در آن ترم، صفر قرار داده میشود و دانشجو باید ابتدا درخواست افزایش سنوات نماید. در صورت موافقت شورای موارد خاص و عدم مشکل نظام وظیفه، اجازهی انتخاب واحد و ثبت نمره داده میشود.
-
در شرایط عادی انجام و ثبت نمره دو ردرس پروژه و کارآموزی تا 45 روز بعد از تاریخ پایان امتحانات نیمسالی است که دانشجو این دروس را انتخاب واحد کرده است. در شرایط کرونایی این مهلت تمدید شده است. دانشجو با توجه به نیمسال انتخاب واحد خود باید از طریق آموزش در جریان مهلت نهایی ثبت نمره پروژه قرار بگیرد و پیگیری های لازم برای ثبت نمره را انجام دهد.
-
دانشجویانی که آخرین ترم تحصیلی آنها در سنوات ارفاقی باشد و در آن ترم مشروط شده اند برای اخذ و ثبت نمره تک درس باید در سامانه سجاد درخواست بدهند.
-
مراجعه به سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) به آدرس portal.saorg.ir
کلیک بر لینک ثبت نام و وارد کردن اطلاعات اولیه و تعیین رمز عبور.
کلیک بر لینک ورود در صفحه اصلی سامانه
وارد کردن اطلاعات هویتی و تحصیلی و بارگزاری مدارک تا مرحله آخر
در بخش خدمات بر گزینه امور دانشجویان داخل و ثبت درخواست بررسی در کمیسیون موارد خاص کلیک کند.
وارد کردن شماره همراه و آدرس و تعیین نوع درخواست و بارگزاری مدارک خاص
دریافت کد پیگیری
-
خیر در هنگام ثبت درخواست، نیازی به پرداخت پول و یا بارگزاری فیش واریزی نیست. اما اگر پرونده دانشجو نیازمند رای شورای موارد خاص استان باشد، بعد از بررسی در دانشگاه محل تحصیل پرونده به استان ارجاع مییابد. در این مرحله، دانشجو باید به سامانه سجاد مراجعه کند و با کلیک بر روی کد پیگیری مبلغ 13000 تومان را از طریق درگاه الکترونیک به حساب پشتیبانی سامانه واریز کند تا کارشناس استان بتواند پرونده را رؤیت کند و آن را در شورای موارد خاص استان مطرح نماید. برای دانشجویانی که شرایط پرونده به گونهای است که باید در سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفهای مورد بررسی قرار گیرد مانند درخواست افزایش سنوات ترم 7، دانشجو بعد از بررسی پرونده در استان مجدد باید به سامانه سجاد مراجعه کند و مبلغ 25000 تومان را پرداخت کند. بعد از هر مرحله بررسی پرونده در دانشگاه به همان شماره موبایلی که دانشجو در هنگام ثبت نام در سجاد اعلام نموده، پیامک ارسال میشود و دانشجو در جریان بررسی پرونده خود قرار میگیرد.
-
امتیاز و تخفیفی که برای افزایش سنوات و یا ادامه تحصیل در کمیسیون موارد خاص داده میشود تنها شامل دانشجویانی میشود که واقعاً شرایط خاص و مشکل و گرفتاری مستندی داشتهاند. این شرایط خاص میتواند مواردی مانند گواهی پزشکی و بستری در بیمارستان، ازدواج، طلاق، اشتغال به کار، درگیری و مشکلات مالی و خانوادگی و غیره باشد. الزامی است دانشجو تصویر مستند مربوطه با به صورت فایل jpg در بخش مستندات خاص کمیسیون موارد خاص بارگزاری کند تا صحت و سقم آن توسط کارشناس کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.
-
دانشجویانی که به هر دلیل سنوات تحصیلی مجاز آنها به پایان رسیده است اما فارغ التحصیل نشدهاند لازم است قبل از اتمام اعتبار معافیت تحصیلی نسبت به ثبت درخواست افزایش سنوات به دانشگاه از طریق سامانه سجاد اقدام نمایند. تنها در صورت رأی موافقت شورای موارد خاص با ادامه تحصیل و افزایش سنوات، دانشجو میتواند ظرف مدت یحداکثر دو ماه از پایان تاریخ معافیت تحصیلی با همراه داشتن رأی دانشگاه و یک برگ معرفی نامه به یک دفتر پلیس 10+ در شهر دانشگاه محل تحصیل مراجعه کند و معافیت خود را تا پایان آن ترم تمدید نماید.
-
دانشجو در هر جای کشور میتواند با مراجعه به یک دفتر پلیس 10+ با دادن شماره ملی، پرینت برگه معافیت تحصیلی خود را دریافت کند.
-
عکس پرسنلی، تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه، کارنامه کلی (ریز نمرات) و برای دانشجویان پسر کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دایم و یا برگه معافیت تحصیلی
-
این دانشجو باید درخواست و مستندات خود برای موجه نمودن غیبت را بعد از امتحانات و قبل از شروع نیمسال بعد با مراجعه حضوری و یا از طریق سامانه میز خدمت دانشگاه فنی و حرفه ای به اداره آموزش دانشگاه تحویل دهند و روند بررسی آن را پیگیری نمایند.
-
سنوات مجاز تحصیلی برای دانشجویان کاردانی و کارشناسی ناپیوسته برابر 4 نیمسال است. در صورتیکه دانشجو در این مدت، فارغ التحصیل نشود و نتواند دروس باقیمانده را با معرفی به استاد (تک درس) بگذراند باید درخواست افزایش سنوات دهد.
-
-
-
|
|