در حال بارگذاری ...
شنبه 15 دی 1403

فهرست پرسش های متداول | معاونت دانشجویی و فرهنگی

ثبت سوال جدید
 
← دسته بندی
    • 18-دانشجو برای ثبت نام در پورتال با پیغام عدم همخوانی شماره تلفن همراه با مشخصات دانشجو مواجه میگردد.
      مشکل چیست؟
      با توجه به فعال سازی وب سرویس شاهکار در خصوص امکان احراز مالکیت شماره همراه متقاضیان وام صندوق، اگر
      شماره به نام دانشجو نباشد میبایست به یکی از دفاتر همراه اول، ایرانسل یا رایتل مراجعه و نسبت به ثبت نام قطعی شماره
      همراه به نام دانشجو اقدام نماید و سپس شماره همراه دانشجو در سیستم اتوماسیون جامع صندوق ثبت گردد. لازم به ذکر
      است دسترسی ارسال پیامک های تبلیغاتی جهت ارسال پیامک کد صحت سنجی نباید مسدود و یا بسته باشد
    • 17- پیغام "عدم همخوانی" ناشی از وجود چه مشکلاتی می باشد؟
      این مشکل توسط آموزش دانشگاه محل تحصیل از طریق ارسال کد ملی و اطلاعات تحصیلی دانشجو به سامانه
      GSBو بروزرسانی اطلاعات برطرف می گردد و مربوط به صندوق رفاه دانشجویان نمی باشد
    • 15- در هنگام ثبت نام دانشجو، نام دانشگاه یا رشته، گزینه مورد نظر ثبت نمی شود. لطفا راهنمایی فرمایید؟
      اید از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر در بخش toolsگزینه compatibility view settingsرا انتخاب
      نموده و سایت صندوق به آدرس swf.irرا اضافه نمایند
    • 14-نحوه ورود به پورتال دانشجویی چگونه است؟
      صرفاً با استفاده از مرورگر اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس از طریق رایانه می توانید وارد پورتال دانشجویی به آدرس زیر شوید: bp.swf.ir
    • 13- در چه صورت اجازه دفاع از پروژه و کارآموزی به دانشجو داده نمی‌شود؟
      در صورتیکه دانشجو بعد از مهلت قانونی تعیین شده قصد دفاع از پروژه یا کارآموزی را داشته باشد به دلیل پایان مهلت مقرر امکان ثبت نمره در آن نیمسال وجود ندارد. در این مواقع نمره پروژه و کارآموزی در آن ترم، صفر قرار داده می‌شود و دانشجو باید ابتدا درخواست افزایش سنوات نماید. در صورت موافقت شورای موارد خاص و عدم مشکل نظام وظیفه، اجازه‌ی انتخاب واحد و ثبت نمره داده می‌شود.
    • 12- مهلت انجام و ثبت نمره کارآموزی و پروژه تا چه زمانی است؟
      در شرایط عادی انجام و ثبت نمره دو ردرس پروژه و کارآموزی تا 45 روز بعد از تاریخ پایان امتحانات نیمسالی است که دانشجو این دروس را انتخاب واحد کرده است. در شرایط کرونایی این مهلت تمدید شده است. دانشجو با توجه به نیمسال انتخاب واحد خود باید از طریق آموزش در جریان مهلت نهایی ثبت نمره پروژه قرار بگیرد و پیگیری های لازم برای ثبت نمره را انجام دهد.
    • 11- چه دانشجویانی برای اخذ تک درس به مجوز شورای موارد خاص نیاز دارند؟
      دانشجویانی که آخرین ترم تحصیلی آنها در سنوات ارفاقی باشد و در آن ترم مشروط شده اند برای اخذ و ثبت نمره تک درس باید در سامانه سجاد درخواست بدهند.
    • 10- مراحل ثبت نام و درخواست کمیسیون موارد خاص در سامانه سجاد چگونه است؟
       مراجعه به سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) به آدرس portal.saorg.ir
       کلیک بر لینک ثبت نام و وارد کردن اطلاعات اولیه و تعیین رمز عبور.
       کلیک بر لینک ورود در صفحه اصلی سامانه
       وارد کردن اطلاعات هویتی و تحصیلی و بارگزاری مدارک تا مرحله آخر
       در بخش خدمات بر گزینه امور دانشجویان داخل و ثبت درخواست بررسی در کمیسیون موارد خاص کلیک کند.
       وارد کردن شماره همراه و آدرس و تعیین نوع درخواست و بارگزاری مدارک خاص
       دریافت کد پیگیری
    • 9- آیا در هنگام ثبت در خواست کمیسیون موارد خاص در سامانه سجاد باید فیش واریز کرد؟
      خیر در هنگام ثبت درخواست، نیازی به پرداخت پول و یا بارگزاری فیش واریزی نیست. اما اگر پرونده دانشجو نیازمند رای شورای موارد خاص استان باشد، بعد از بررسی در دانشگاه محل تحصیل پرونده به استان ارجاع می‌یابد. در این مرحله، دانشجو باید به سامانه سجاد مراجعه کند و با کلیک بر روی کد پیگیری مبلغ 13000 تومان را از طریق درگاه الکترونیک به حساب پشتیبانی سامانه واریز کند تا کارشناس استان بتواند پرونده را رؤیت کند و آن را در شورای موارد خاص استان مطرح نماید. برای دانشجویانی که شرایط پرونده به گونه‌ای است که باید در سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای مورد بررسی قرار گیرد مانند درخواست افزایش سنوات ترم 7، دانشجو بعد از بررسی پرونده در استان مجدد باید به سامانه سجاد مراجعه کند و مبلغ 25000 تومان را پرداخت کند. بعد از هر مرحله بررسی پرونده در دانشگاه به همان شماره موبایلی که دانشجو در هنگام ثبت نام در سجاد اعلام نموده، پیامک ارسال می‌شود و دانشجو در جریان بررسی پرونده خود قرار می‌گیرد.
    • منظور از مستندات خاص به هنگام ثبت درخواست در سامانه سجاد چیست؟
      امتیاز و تخفیفی که برای افزایش سنوات و یا ادامه تحصیل در کمیسیون موارد خاص داده می‌شود تنها شامل دانشجویانی می‌شود که واقعاً شرایط خاص و مشکل و گرفتاری مستندی داشته‌اند. این شرایط خاص می‌تواند مواردی مانند گواهی پزشکی و بستری در بیمارستان، ازدواج، طلاق، اشتغال به کار، درگیری و مشکلات مالی و خانوادگی و غیره باشد. الزامی است دانشجو تصویر مستند مربوطه با به صورت فایل jpg در بخش مستندات خاص کمیسیون موارد خاص بارگزاری کند تا صحت و سقم آن توسط کارشناس کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.
    • 7- چگونه و تا چه زمانی امکان تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان پسر وجود دارد؟
      دانشجویانی که به هر دلیل سنوات تحصیلی مجاز آنها به پایان رسیده است اما فارغ التحصیل نشده‌اند لازم است قبل از اتمام اعتبار معافیت تحصیلی نسبت به ثبت درخواست افزایش سنوات به دانشگاه از طریق سامانه سجاد اقدام نمایند. تنها در صورت رأی موافقت شورای موارد خاص با ادامه تحصیل و افزایش سنوات، دانشجو می‌تواند ظرف مدت یحداکثر دو ماه از پایان تاریخ معافیت تحصیلی با همراه داشتن رأی دانشگاه و یک برگ معرفی نامه به یک دفتر پلیس 10+ در شهر دانشگاه محل تحصیل مراجعه کند و معافیت خود را تا پایان آن ترم تمدید نماید.
    • 6- یک دانشجوی پسر که معافیت تحصیلی دارد چگونه می‌تواند از تاریخ پایان اعتبار آن آگاه شود و برگه معافیت تحصیلی خود را دریافت کند؟
      دانشجو در هر جای کشور می‌تواند با مراجعه به یک دفتر پلیس 10+ با دادن شماره ملی، پرینت برگه معافیت تحصیلی خود را دریافت کند.
    • چه مدارک برای ثبت درخواست در سامانه سجاد لازم است؟
      عکس پرسنلی، تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه، کارنامه کلی (ریز نمرات) و برای دانشجویان پسر کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دایم و یا برگه معافیت تحصیلی
    • دانشجویی که برای غیبت در کلاس یا غیبت در جلسه امتحان دلایل موجهی مانند بیماری و بستری در بیمارستان دارد چه اقداماتی را برای موجه نمودن غیبیت خود باید انجام دهد؟
      این دانشجو باید درخواست و مستندات خود برای موجه نمودن غیبت را بعد از امتحانات و قبل از شروع نیمسال بعد با مراجعه حضوری و یا از طریق سامانه میز خدمت دانشگاه فنی و حرفه ای به اداره آموزش دانشگاه تحویل دهند و روند بررسی آن را پیگیری نمایند.
    • 1- چه دانشجویانی باید درخواست افزایش سنوات بدهند؟
      سنوات مجاز تحصیلی برای دانشجویان کاردانی و کارشناسی ناپیوسته برابر 4 نیمسال است. در صورتیکه دانشجو در این مدت، فارغ التحصیل نشود و نتواند دروس باقیمانده را با معرفی به استاد (تک درس) بگذراند باید درخواست افزایش سنوات دهد.

موضوعات برگزیده

وام شهریه صندوق سنوات پیغام کرونا بدهی ثبت نام پورتال سجاد کارآموزی پرداخت انتخاب واحد پیامک سنوات مجاز ازدواج ضامن بورسیه کلمه عبور بازپرداخت رمز ادامه تحصیل قسط وجه پرداختی واریزی اشتباه اقساط موبایل بانک صندوق رفاه دانشجویان روزانه مهلت اعتبار تمدید معافیت درخواست ثبت درخواست کمیسیون سامانه سجاد مراحل کمیسیون موارد خاص تک درس معافیت نمره کارآموزی دفاع از پروژه ورود مدارک امتحان در حال تحصیل عدم همخوانی غیبت فراموش
« ۱  ۲  ۳
۱۵ از ۶۳ نتیجه
۳ از ۳ صفحه
نتایج در هر صفحه: ۱۲۲۴۳۶۴۸۶۰